söndag, februari 08, 2009

Det snöar i Thailand


Jag får rapporter om att det snöar otroligt mycket där hemma. Det snöar här också, blomblad snöar över trädgården! Men det är lättare att kratta än att skrapa rutor...

Nu är vi inne i en hårt bevattningsperiod, det har inte kommit en droppe regn på lång tid. Men jag klagar inte, vi har det jätteskönt!


Dessa orkidéer pryder vårt träd utanför altanen just nu. Jag publicerar dom som ögongodis och uppvärmare till er hemma i kalla Sverige!

Idag är vi helt lediga - absolut ingenting står på programmet. Hoppas du får en vilsam och skön söndag också!

15 kommentarer:

  1. Jag skulle föredra att kratta hos dig. Jag har precis vaknat och tittat ut: det är bara att ta en tur ut när jag fått en kopp te, för här har det nog snöat hela natten. Och en del igår. Vi har VINTER i Sverige. Vistelsen i Thailand känns numera som en dröm långt bortanför allt det vita och kalla.
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Hej! Följer din blogg och har även beställt din bok. Kul och bra läsning. Tänkte bara höra, såg att du rekomenderade Suk 11 i Bangkok, ska spendera sista natten dagen där innan hemfärd och undrar lite saker. Hur tidigt måste man kontakta dem, är det fräscht och säkert, ligger det nära MBK (tänkte shoppa lite och jag har aldrig varit i Bangkok), är det lätt att få taxi sen till flyget. Många frågor men jag reser själv så det är därför. Hoppas på svar. Mvh, Jessica

    SvaraRadera
  3. Väderrapporten från Sthlm är inte mycke att dela med sig..grå grå grå.kanske lite mindre dimma idag..men regnet hänger i luften..och var är snön? Som tur är har vi orkideér kvar från Thailand som vi kan njuta av inomhus!!Njut av dina blomblad..

    SvaraRadera
  4. Vi hade heller inget planerat idag, men det ordnade sig ändå, vi skottar snö =) Men som tack för det så blir det extra god mat och ett pass i källaren efteråt. Finns det ingen sol och värme ute så får man försöka ordna det på annat sätt. Ha en härlig dag, och innan du krattar så lägg dig och gör liknande "snöänglar" i orkideerna. Kram

    SvaraRadera
  5. Brita, det verkar va otroligt snörikt år i år! Ging skulle gilla det, tokfransen ;-)

    Jessica; Suk 11, fräscht: ja, säkert, ja! Har tom vakt. Boka rätt tidigt, fler än jag gillar dom ;-)

    Till MBK tar du skytrain, enkelt snabbt o bra. Det finns hållplats nära. Suk 11 fixar din taxi när du ska till flygplatsen, inga problem! Det är bara fråga personalen så visar dom hur du ska göra med allt, dom är väldigt hjälpsamma. Ha så bra!

    Ankiii, jag njuuuter, lita på det!

    Åsa, det blir svårt med snöänglar... vill inte platts till mina fina blommor! Kul med Bollnsäborna i melodifestivalen, även om en åkte åt. Kram

    SvaraRadera
  6. Malée, det kan vi behöva. Jag sitter på jobbet nu, en lite lugn stund som jag stjäl till mig vid datorn. Men ändå.. jag jobbar.. jag behöver lite orkidéer i mitt liv just nu. Och det är sant, snön har vräkt ner nästan hela dagen

    SvaraRadera
  7. Suss, printa mina orkidéer coh bör med dom! Dom minskar inte snöfaller tyvärr men dom sprider kanske lite glädje?!

    SvaraRadera
  8. Jag minns hur det var när vi var där från i mitten av december - jan. Vi bodde hos en vän och det regnade endast en gång under drygt en månad! Men underbart var det :) Du är lyckligt lottad som får bo där!

    SvaraRadera
  9. Sitter och väntar på "ljuset", på altanen, "Flitigalisa" fäller sina blad i mitt hår orkideérna vajar i vinden, man har vi det onödigt bra.
    Vem längtar till kalla Nord?

    SvaraRadera
  10. Åsa, jag vet ;-)

    Pelle, visst har vi det onödigt bra! Fast nu måste jag jobba trots att det är en "Buddhadag". Om jag vore thai vore jag ledig!

    SvaraRadera
  11. Lika samma här i huvudstaden. Jag är precis inkommen efter att ha varit ute och skottat lite. Eller mycket. Det var lokalt över 2 cm. Alldeles vitt på marken.

    Det slutade med att jag beskar busken så att det nu knappt finns nåt kvar.

    SvaraRadera
  12. Nämen Guava, blommor är vackra - även på marken!

    Klipp inte ner allting! Jag märkt att män har en tendens att beskära hårdare i trädgården. Kvinnor brukar beskära försiktigare... ni är väl mer rationella och vill inte klippa så många gånger kanske?

    SvaraRadera
  13. Den mår bra att beskäras.

    I början gjorde jag inte det, och då var den inte så fin. När jag blev trött på den en gång för länge sedan klippte jag till ordentligt, och jäklar vad den började blomma efter ett tag.

    Så, nu klipper jag till ordentlgit. Ju mer jag klipper desto finare blommar den efter ett tag.

    SvaraRadera
  14. Haha - det är precis vad alla män säger! Jag som beskär mindre men med jämna mellanrum verkar väl ha rätt mycket blommor på mina buskar också va? ;-)

    SvaraRadera
  15. Jag har brist på jämna mellanrum...

    SvaraRadera