måndag, februari 09, 2009

Mer blomsterprakt


Fick bilder från mina hemtrakter.... ojojoj - det måste vara många år sedan det var SÅ mycket snö senast! Jag tror ni behöver fler vackra blommor som ger hopp om att våren kommer så småningom. Dessa vackra jasminblommor sprider väldoft över gården, framförallt på sen eftermiddag. Jasminer är rätt törstiga - för lite vatten och det blir inga blommor!
Det skira gröna känns lite nordiskt. Bilden skulle kunna varit tagen en svensk försommardag - eller hur? Förresten, ser ni myran?

6 kommentarer:

  1. tack det behövs. men dom är snövita och snö har vi gott om själva!mer färg önskas på nästa blombild.

    SvaraRadera
  2. Våra blomster bleknar i jämförelse
    Jag skall reklamera dom, som han sa som målade huset när inte färgen räckte "reklamation" !!!
    Finn fem fel är lättare var är myran??

    SvaraRadera
  3. Ha-ha, jag hittade myran till slut. Man måste nästan klicka på bilden och förstora den. Sött!

    SvaraRadera
  4. Oj, har ni myror, här är det totalt myr- och myggfritt. Jag lovar! Ha det så bra bland krypen, kram

    SvaraRadera
  5. Tack för att du muntrar upp oss med härliga bilder, vi som sitter i snö****etet!
    Åhhh, jag blir så trött på snö och kyla, tur att jag missat en månad av det:-)

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  6. Anonym, lovar - ska publicera färgstarka, icke snölika blommor nästa gång ;-)

    Pelle, det är fusk, jag har tre trädgårdar att hämta blombilder från...Och blindstyre är du nog inte, men kanske lite "glesögd" haha. Jag borde gjort bilden större... kolla igen inuti blomman i mitten, nära pistillen så får du se någon som är ute och går upp och ner!

    Silvia, det är nog nåt sött som dragit dit myran också!
    Åsa, det finns nåt bra med allt...

    Rakel, jag såg det på din blogg! Det är sanslöst va snö ni har - huvva!

    SvaraRadera