torsdag, februari 05, 2009

Träningslokal


Det här är min utsikt de senaste veckorna. Jag tränar! Måsta passa på när vi har tillgång till egen pool. Jag simmar, gör egen variant av vattengympa som mest går ut på att vifta på armarna så mycket som möjligt, åsså leker vi - både ja och Ging ;-) Ni kan ana luftmadrassen därupp till höger. Jag tror vi redan lekt sönder den, vi får pumpa väldigt ofta.

Det är en väldigt trevligt privat-träningslokal jag har, och min rörelseförmåga har blivit markant bättre! Men det har blivit en biverkan - jag är brun!

14 kommentarer:

  1. Brun! Du!
    Jag lider med dig;-)

    För oss har brunfärgen runnit bort, känns det som. Känns o känns, ser det ut som!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha är det negativt att vara brun tycker du? Jätte fin tolkning av Cornelis låt =) Synd att jag tittade on hos dig lite sent. Rabatten hos thai air kanske inte håller i sig så här länge? Jag och min sambo har tänkt åka nästa vinter.

    SvaraRadera
  3. Ser skönt ut. Lek på ni. Brunfärgen skulle behöva bättras på hos mig. Jag har tre trisslotter att skrapa. Få se om vi kommer snart. Då kan vi vifta med armarna tillsammans.
    Ha det. Anders minne har blivit bättre! Tack för medicineringstipset. Och än har han arbete. Håll tummarna.

    SvaraRadera
  4. Är det inte otroligt vad smidig man blir i vattnet, och man nästan häpnar själv över vad man kan utföra i detta härliga element. Och då har vi inte ens nämnt att man inte svettas i vatten, eller i alla fall inte märker det. Kör hårt, och använd de krämer som finns för att bota det bruna =) Kram från en annan "vattengympare"

    SvaraRadera
  5. Ja än om vi hade nån granne som hade pool, skulle vår träning bestå av att först hacka hål i isen..å sen skulle de nog bli vifta där i, för att inte frysa ihjäl..biverkningingarna skulle absolut inte bli att vi blir bruna..Ha de så underbart i poolen...duktig du är som tränar fortfarande...den diciplinen skulle jag behöva hitta..finns den i Ban Sayoarn?

    SvaraRadera
  6. Det verkar tränas alla möjliga muskler! ;-) ....Jag skulle nog behöva nåt sånt också, begynnande musarmar här också, alldeles för roligt att blogga. Istället får jag stå upp och vifta armarna som en väderkvarn. Trevlig helg !

    SvaraRadera
  7. Man anar bara vad man kan göra i vatten
    I Maj förra året var ett barnbarn här, jag gjorde saker i vattnet som jag inte visste att jag kunde.
    Har du blivit sådan "Thailander" att du inte vill bli brun?

    SvaraRadera
  8. Rakel, tänk va tokigt det kan bli... men inte kan väl all färg förrsvunnit redan?! Ni såg ju ut som pepparkakor allihop!

    Emma, nej inte negativt, men man tappar intresse för strand och sola efter några år här. Om krisen fortsätter kanske alla har rabatter till nästa år- inte bara thai?!

    Brita, Skrapa skrapa ;-) Hälsa minnesmästaren - kul det funkar!

    Åsa, jag är gracil som en vattenbuffel, på och utanför pool - men det är kul!

    Ankiii, Disciplinen finns här, det är bara att komma och hämta. Men skulle jag vara tvungen att hacka hål i isen blev det ingen gympa - burr!

    Ingrid, ja alla muskler måste tränas ;-) På måndag är det fullmåne, då ska jag och Ging ha eget fullmåneparty i poolen, tihihi!

    Pelle, Man kan massor man inte vet om. Nää, jag är inte vit av thai-skäl, jag är (var) vit av praktiska skäl - när man bor och jobbar behöver man ork. Man blir trött av att vara i solen såvida man inte kommer från fjärran nord och behöver solenergi!

    Plask plask, hälsar pool-armviftaren Malee

    SvaraRadera
  9. Förresten Ingrid, passa dig - vifta vifta! Ingen blogg är värd muarms-priset! Eller ska vi säga guideboks-armsmärtan ;-)

    SvaraRadera
  10. Ja, vilka bekymmer du har Malee ;-)

    SvaraRadera
  11. Jaha blir du brun? Måste vara jobbigt *S* haha, vi solar just nu solarie för att ha en grund när vi kommer ner, så att vi inte gör samma misstag som första gången *ajajaj* och komma blek som en fis ;-)

    Jo jag har skrivit ett inlägg om rökning och Thailand, tänkte på det du skrivit i din mycket trevliga, intressanta och lärorika bok!

    //Smilla

    SvaraRadera
  12. Om du har blivit brun riskerar du att uteslutas i vår klubb VVV
    isaanbo

    SvaraRadera
  13. Isaanbo, jag vet, jag skakar av oro!! Men visst borde jag få dispens pga av sjukdom va?!

    SvaraRadera