tisdag, november 25, 2008

Nu har dom gått för långt!

TV visade nyss en smygfilmad sekvens från i närheten av Don Muang, jag mår illa!

20-talet PADare bildar mobb och angriper MC-taxi-förare, för de har röda halsdukar knutna runt huvudet. Förarna springer för livet, bilderna visar hur en stackare attackeras med järnrör trorts att han visar hur han ger sig klart nog för en total idiot att fatta!
En PADare skjuter med pistol flera gånger, han träffade en person. Offret ligger på sjukhus och de säger att det är 50/50 chans att han överlever. De slår med järnrör och sparkar på mopparna tills de är skrot, en del sätter de även eld på.På The Nation håller dom låg profil, men de kommer förmodligen att uppdatera sidan eller göra fler inlägg om händelsen. Men ibland undrar jag... för när det gäller PAD-vakterna som kapade bussen skrev dom "klädda som PAD-väktare" inte att dom verkligen var det, vilket det inte råder något tvivel om då några halvhöjdare i PAD snabbt kom till polisstationen.

Den som tycker att min kritik mot PAD varit överdriven hoppas jag kan se denna film! Förhoppningsvis kommer den på YouTube - så ni alla kan se demokratins fredliga förkämpar! Om någon hittar filmen utlagd någonstans på nätet, snälla lägg länken i en kommentar så jag kan vidarebefordra den, tack!


Tillägg kl 20.45: Gosatta på Thailandforum.se hittade filmen!



6 kommentarer:

  1. http://www.nationmultimedia.com/2008/11/25/headlines/headlines_30089386.php denna artikel på NM har iaf en film.

    SvaraRadera
  2. Tack! det är slutet på filmen, du får i denna variant inte se när PADare skjuter eller misshandlar, men man kan iaf se aggresssionen.

    Om jag fattat rätt så är det ett TV-bolags fotograf så de kanske inte villge ut de "smaskiga" delarna i filmen till andra företag!

    Jag lägger genast ut länken, tack igen Smernaz, vem du nu än är!

    SvaraRadera
  3. Det står ju på din länk att det är Thai PBS - när man läser... ooops! Mao vill nog TV-stationen behålla scoopet!

    SvaraRadera
  4. Fy fan! Det här är rena fotbollshulliganerna!

    SvaraRadera
  5. Vi har faktiskt träffats en gång, vid templet på vendelsö sommaren 2007.

    SvaraRadera
  6. Okej, då vet jag nog vem du är! Kanske... träffade ju flera stycken ;-)

    SvaraRadera