onsdag, november 12, 2008

Alternativt Loy Kratong-firande


Jag firar Loy Kratong genom att inte fira alls... vilar hemma i soffan utan bladtårtor eller ljuslyktor. Årets upplaga av festivalen är ovanligt tystlåten då man från myndigheternas sida bett folk att inte hålla på med smatterband och smällare av respekt för prinsessans begravning.

Ging firar som musiker ofta firar helger, han spelar trummor i Rawai. Vi båda önskar vi er en riktigt trevlig helg mitt i veckan oavsett var ni är i världen! Bilden är från Loy Kratong-firandet i Nai Harn ifjol då vi firade normalt - ni kan läsa om det här. Natti natti!

5 kommentarer:

  1. Hej Britt-Marie,

    Hoppas er helg mitt i veckan blev bra, själva har vi firat lill-lördag med hemlagad toast skagen och var sin Chang...

    Jag har en fråga som jag hoppas att du vill svara på:

    Vi har "hemma" i vårt thaihus CAT Telecoms mobila internet. Men vi tycker att det är slött och fungerar lite si och så. Vi funderar därför på att skaffa ADSL men är osäkra på vilken leverantör som vi ska välja.
    Vi har varit i kontakt med CAT Telecom men de har meddelat oss att de inte kan leverera ADSL-tjänsten till oss eftersom vårt hus ligger för långt från deras stationer.

    Min fråga är: Har du ADSL, och i så fall, vilken leverantör har du? Och är du nöjd med tjänsten?

    Tack på förhand!

    Hälsningar Christer Scherloff

    PS Hoppas att din tennisarmbåge blivit bättre i vämen! DS

    SvaraRadera
  2. Hej B-M!
    Det var längesen jag tittade in här. Har varit lite segt ett tag med bloggande. Annars är allt bra. Tja, förutom att jag stukade foten rejält i söndags. Jag trivs bra med mitt nya jobb.
    Nu måste överlämna datorn till Snorri. Ha det bra!

    Kraaaam!!

    SvaraRadera
  3. Christer; vi har TOT men kommer at byta till TT&T så småningom. CATs satellit är en bra lösning om man har svårt att få lina indragen men så bra tycker jag inte det funkar (har provat på andra ställen)

    TOT är helt okej, men var bättre förra året. Jag tror de sålt in många fler användare på vår ledning i år :-( Men den största anledningen till att jag vill byta är kundtjänsten! När TOT strejkar får man vänta läääääänge på tekniker, TT&T är snabbare på att ta tag i problem, dom är inte statliga.

    Armen, jodå, det går framåt!

    Eva, hej - long time no see. Men samma för mig, jag har knappt surfat runt på andra bloggar eftersom jag minskat ner datoranvändar-tiden pga armproblem.
    Lycka till med foten! Kraaam!

    SvaraRadera
  4. Vad är det med ER alla
    "Svensk Thaiare"
    Åtminstone fyra av Er som bloggar stannar hemma från firande av Loy Kratong Maleé,Långrygg,Fotavtryck i asien och Sune på landet??

    SvaraRadera
  5. Vi har väl gjort det ett antal gånger då är det inte så hyperintressant längre. Jag gillar festivalen men i år är jag arm-klen ibland, det var en sån "klendag" då...

    Fast Fotavtryck var ute och firade, det såg jag på hans blogg.

    SvaraRadera