tisdag, oktober 21, 2008

Just nu hemma på Phuket

Så här ser det ut hemma hos oss. Inte speciellt monsunlikt eller hur? Det ha gått ut varning om mer eller mindre regnstormar som skulle drabba oss i går och idag. Än har vi inte märkt nåt men det kanske kommer idag? Fast himlen ser inte speciellt oväderslik ut även om den inte mer grå än blå just nu (bilden är tagen i söndags). Det är ovanligt varmt och soligt för årstiden - termometern har varit uppe på 33 grader!
 

Idag ska Ging iväg och köpa ett lass med orkidéer till Maleé Garden, har jag tur köper han för många så vi är tvugna att hänga några här hemma! Vi har flera stycken som redan blommar på gården. Den på bilden blommar väldigt energiskt, vilket inte är så konstigt. Det är en låtsas-orkidé, men så bra gjord att jag inte fattade att den inte var riktig förrän efter flera dagar.

Det är inte så mycket att rapportera än så länge, tiden går åt för att arbeta lite och vila mycket.

Sen kan jag meddela att det finns svenskar som pratar som thailändare: "Kaffet på påtåren är gratis" sa’ tjejen i restaurangen på Arlanda i onsdags. Hon hade ju rätt egentligen, kaffet på maten var gratis, så då blev påtåren och påtåren på påtåren gratis också...


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 kommentarer:

  1. Nu är det 1 vecka kvar! När jag läser om den fina utflykten läääängtar vi såååå mycke!

    Låter underbart med väderrapporten som du lämnat, här i hälsingland har vi i de närmaste haft storm i natt, fyyy..

    Ska nu komma ihåg att hälsa till dig från vår revisor.. Karina Engstedt, hon är inte alls avundsjuk att vi ska åka till dig..

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att smärta åtminstonde har lättat något. Om du har svårt att hålla dig från datorn så kan du få låna min dotter som är på besök, hon lägger beslag på min laptop så fort vi kommer innanför dörren.
    Jag kan skjutsa ner henne och sedan kan du och jag ta den där Changen som vi pratat om så länge, efter några stycken kan jag inte köra bil och blir således kvar och du blir datorfri ytterligare tid ;-)

    Hoppas du fick några orkideér idag.

    SvaraRadera
  3. Hihi, jag har alltid hävdat att om man skall ha blommor så skall dom vara äkta, annars får det vara. Sen åkte min mor på semester och jag passade på att vattna hennes sidenazalea, i tron att det var äkta vara. Och häromdagen så köpte jag små delfiner att sätta i botten på bubbelkaret, ja,ja, det var halkskydd, så tantvarningen är utfärdad. Hoppas axeln ordnar tillsig snart. Ha det bra och kramar från oss i Sunnersta!

    SvaraRadera
  4. Anki, hörde att det var skitväder hemma. Det regnade rejält i natt här också, men det regnar varmt här ;-)

    Lena; Haha - ja det var ju en idé! Det där Changen blir gammal innan vi kommer til skott... men vi ska! Ging var ekonomisk igår - mao får jag gå och titta på fina orkideer på Malee Garden!

    Åsa, vi ÄR fortfarande lika... kan du bubbla (med eller utan delfiner) än?

    Kram!

    SvaraRadera