fredag, oktober 17, 2008

Hemma bra och hemma bäst!

Då jag var jag hemma, och vaken! Resan gick över förväntan. Satt utomordentligt bra och sov större delen av resan. Kaptenen var nog nykär och ville hem, för han gasade på så ini i vassen att vi landade i Bangkok en halvtimme innan vi skulle! Sen var det finåkning hem, satt i business och njöt sista sträckan.

Väl på Phuket sken jag, Ging och solen ikapp när vi sågs igen! Lika sollikt sken hundarna när vi kom hem. Och ni ser... Jack måste vara världens största "lilla hund". Han är faktiskt lite lik en kalv! Och jag som tyckte Mike var en stor hund, men nu ser han rätt liten ut.

Allting är jättefint här hemma, Ging och svärfar har skött om allt exemplariskt, men oj va mycket kastruller och grejer vi har nu. Tidigare har vi aldrig lagat mat här, men det har svärfar gjort - så det finns saker i huset som jag inte ens förstår vad det är!
Mycket mer finns inte att rapportera eftersom jag nog var liiiite trött. Har det senaste dygnet varit vaken hela fyra timmar! Snark, snark snaaaark!

Undrar ni hur vädret är så här i monsuntid? Solen strålar som bara den, himlen är klarblå, fåglarna kvittrar och hundrarna ylar... hundarna ylar?! Asch då, dom kanske vill ha frukost!



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

12 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att resan gick bra och att det känns härligt att vara där-nere-hemma igen.
    Men, oj vad stor den lilla Jack-Russeln har blivit :-)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem din lyckans ost! Skönt att allt gick så bra, trots din onda arm.

    När du piggnat till kan du väl ge oss en liten uppdatering om det politiska läget. Här hemma står det i tidningarna att man frukar för en ny militärkupp p.g.a. ökade oroligheter i Bangkok, men det är alltid bättre att få en bulletin direkt från verkligheten...

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Håller med Christer, vi skall ner om tre veckor och vill gärna ha en liten uppdatering om läget och hur allvarligt är konflikterna med Kambodja egentligen?
    Hoppas armen snart blir bloggalert igen!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att resan gick bra!!
    Åh, det måste vara underbart att få vara där i värmen!!
    Hälsa Ging och vovvarna.
    Ja, oj, vad Jack har växt!!!
    Kaarina

    SvaraRadera
  5. Politik, tjaaa - nu när jag är här blir jag väl lika politisk trött som alla andra...

    Läget just nu i korthet: Somchai sitter just nu på tv och säger; "jag har inget fel gjort, jag avgår inte. Hela vår koalitionsregering har kommit överens om att sitta kvar"

    Gränsbråket är lugnare och PAD protesterar på.

    Vad som startade spekulationerna om militärkupp var en general som på TV uttalade sig rätt starkt och inte helt förnekade att läget kunde leda till kupp.

    Så läget är egentligen same same! Varken värre eller bättre. Jag har längre trott det varit kuppläge... det har åter igen gått stå i politiken.

    SvaraRadera
  6. Men varför anser blogger att jag har svensk tid när jag har thailändsk tid i datorn?! Klockan är 16, inte 11!

    SvaraRadera
  7. Skönt att resan gick bra jag stod på balkongen och vinkade, men det var molnigt, du såg nog inte.
    Det är kul att åka från hem till hem.
    Värsta kändis, det var varken Svenska Engelska eller Thai, när ni möttes, det var "Kärlekens språk"
    Trädgården och grinden är bekant, jätte fint, man längtar.
    PS.Fula ord skall sägas på "Finska"
    då tar det lite. "Perrrkele,
    voi Jumaaalauta" DS

    SvaraRadera
  8. Kul att ha dig tillbaka i landet igen! Nu ordnar sig nog allt med armar, axlar och politik ;)

    SvaraRadera
  9. Härligt att du kommit fram och återförenats med din älskade make. Snart kommer jag och hälsar på :-)
    Ha en underbar helg och njut av varandra. Kram och hälsa Ging.

    SvaraRadera
  10. Härligt värre att vara tillbaks va?
    Kanonväder och nära o kära att vara med. Kan inte bli bättre ju!!

    Vi åkte förbi dig o Maleégarden igår. Mor o far hälsar o tackar för en trevlig tid hos dig.

    kram

    SvaraRadera
  11. Pelle, jag vinkade såg du inte det ;-)

    Långrygg, ja nu blir det nog ordning på allting... hehehe

    Åsa, Tack - Ging hälsar!

    Fam v; Var ni på Oxygen-invigningen? Det verkade som halva ön var där. Vår trädgårdsmästare kom inte ens in till Malee Garden! Hälsa mor & far!

    (Oxygen är en lägenhetskomplex som invigdes igår med pompa ståt, ballonger och skönsång... nåja... sång iaf)

    SvaraRadera
  12. Ett kärt återseende för flera vad jag förstår, både för dig, Ging och vovvsingarna!
    Just nu skulle jag ge nästan vad som helst för at komma iväg på en tripp till Thailand för sol och bad!
    Ja håll tummar & tår imorgon att någon är intresserad av huset!
    Kram Carina

    SvaraRadera