tisdag, oktober 14, 2008

Inte packat och klart - men snart!


Nu gäller det bara att packa väskan på bilden också.... Ska inte släpa på för mycket. Ska till posten (dvs kvartersbutiken) och skicka böcker när dom öppnar. Fast det är klart, en del skulle nog tycka att det är aningen onödigt att ha med en läslampa... men de har inga vettiga läslampor! De flesta lampor i landet är gjorda för att vara dekorativa, inte för att användas som ljuskälla! Och de jag hittat som fungerar är stora som hus, och fula!

Jag ser inte fram emot resan alls, men jag ser fram emot hemkomsten till Phuket, Thailand och framförallt ser jag fram emot att träffa Ging. Det var över två månader sedan vi sågs sist! Om jag fick önska mig något skulle det vara att Thai Air imorgon säger "vi har dubbelbokat, går det bra om vi flyttar upp dig i första klass?"


Nästa inlägg kommer hemifrån Ban Sayoarn på Phuket!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

8 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en trevlig resa i alla fall! Ang. läslampa, jag läser som en tog också och har också upptäckt att läslampor varda namnet lyser med sin frånvaro! Jag hittade dock (på rea) en trevlig liten lätt sak att sätta på boken. Hittade den på Ur & Penn av alla ställen och jag tror att den är lätt nog att fästa även på pocketböcker. Bra också om man vill ha bara mysbelysning ute i skymningen och ändå läsa.
    Som sagt, ha en så bra resa som möjligt ner till ditt andra hem.

    SvaraRadera
  2. Myspysiga Du! Vad underbart!! Hoppas du får en trevlig resa och att ni riktigt kramar och tar hand om varandra när ni ses (vilket jag inte betvivlar att ni gör). vad gäller vår resa så skjuter vi fram den till Saga blivit lite äldre...kanske åker vi till sommaren istället...Men hade jag helt och hållet fått bestämma själv hade vi redan varit där i tre månader.....
    KRAMEN!!!!

    SvaraRadera
  3. Välkommen till ...baka..hem till.para..diset..sagt med viss tvekan.

    Näe de e lugnt, de slåss i Bangkok o nästan mot khmererna..men det går ju ändå.

    SvaraRadera
  4. Vi önskar dig en trevlig resa, trots din arm elände! Men nu snart blir det såååå bra! Tänka sig i dag om exakt två veckor åker vi, oj va nära det är nu...Längtar så mycket, för mina armar och axlar och andra krämpor längtar till värmen!!

    SvaraRadera
  5. Trvlig resa Marie. Trots att du måste "axla" de sjuka axlarna och den "arma armen"
    Hälsa Ging och vovsarna
    Vi kommer efter, inte förrän jan.09
    men då stannar vi ett tag
    Ann-Britt är OK. Vi kommer nog att titta in någon dag, när vi är på Nai Harn beach.
    Var det så den hette?

    SvaraRadera
  6. Hoppas du blir uppgraderad - om inte under flygresan, så blir du garanterat uppgraderad när du väl kommer ner (till bastubad, värme, pedikyr och make-mys).

    Sköt om dig tills vi ses!

    SvaraRadera
  7. När du läser detta är du mitt i Paradiset!
    Sååå härligt!

    Nu är det endast 10 veckor tills vi träffas - vi som bloggat i flera år. Ska bli sååå kul!

    Jag ser också framemot att se och uppleva den lilla byn som jag tror är större än min brors by. Av faciliteterna att döma.

    Hur som - så härligt att du och Ging är på samma planet!

    Vi kommer så småningom!

    Kram till er bägge!

    By the way - min Stickan är amatörmusikter - trummor, gitarr, dragspel, keyboard - you name it! Dock inte blås förutom munspel.

    Jag är tondöv! Tror jag.

    SvaraRadera
  8. Tack alla för lyckönskningarna, och det gick över förväntan att resa, se nästa inlägg!

    Lotta, Det finns en del grejer som man kommer på när man är nere länge, som läslampor.

    Tina, Lovar att hand om varandra, speciellt Ging om mig, hahaha! Kanske inte är så tokigt att vänta lite på Saga men förstår om du vill iväg när det är kallt. Vi ses, förr eller senare! Krama Saga och Tomas från oss!

    Fotavtryck; Ja det är verkligen en leende, vänligt land jag kommit hem till. Men som Ging sa; Nu tror jag dom slutar bråka så ini helv.. i Bangkok - nu kan dom hata Kambodja i alla politiska läger...

    Anki; Alla krämpor förvinner hos oss (nåja mildras iaf) Jag tyckte det var bäst jag reste i förväg och lockade fram solen tills ni kommer, bra va?!

    Pelle, skönt att höra att An-Britt är ok. Då blir det en kaffestund till vintern då? Och ja, det heter Nai Harn Beach.

    Cotton-Johanna; Jag känner mig redan uppgraderad! Idag ska jag ta fotmassage, läkaren säger att massage är jättebra men jag är lite rädd för att bli för hårt masserad på axelpartiet än, så fötterna får uppgraderas först!

    Rakel, jaaaa - är här i solskenet. Känns jättebra! Och Stickan är amatörmusiekr kan ju han och Ging musicera på medans vi håller takten!?

    Kram till er alla från solen på Phuket!

    SvaraRadera