lördag, september 27, 2008

Den vegetariska festivalen på Phuket


Festivalen ligger tidigt i år, mellan 28 september och 8 oktober pågår rensnings-festivalen. Då äter man bara vegetarisk mat, dricker ingen alkohol och avstår från sex. Dessutom är det en masssa medium som sticker allsköns saker genom kinder m.m.

Ging påpekade att festivalen sätter igång imorgon mest för att så många restauranger börjar servera enbart vegetarisk mat. Han gillar inte vegetarisk mat... så han var på marknaden och handlade när vi pratades vid. Om du är på Phuket, åk in till stan och kolla någon dag - det är fascinerande, även om det är lite äckligt! Festivalens officiella hemsida finns här.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

8 kommentarer:

  1. Jag skulle inte vilja se det! Har läst i din bok om festivalen och jag tycker det verkar riktigt otäckt!

    Hur går det med armen, blir du bättre?

    SvaraRadera
  2. Jooo - det var otäckt, men intressant också. Min arm, tjaaa - nääää - det går inge’ bra :-( Men det är ju inget man dör av, det är bara långdraget elände och ont!

    SvaraRadera
  3. Urk inget för mig hör jag, gillar varken vegetarisk mat eller stick av något slag (spruträdd du vet)!

    Hoppas din arm är bättre, att du nu har möjlighet att vila den som sökerligen behövs!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Det var en dum arm som inte slutar göra ont! Hoppas det blir bättre snart, den kanske bara har hemlängtan? ;)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Carina, det måste alltså vara den absolut värsta festival du skulle kunna gå på!

    Långrygg, I wish... till veckan ska jag på magnetröntgen eftersom läkaren inte tror på hemlängtans-teorin ;-) Hoppas du har det finare än jag för tillfället Långrygg! (jag kommer också snart ha det finfint igen!) Se till att få din mor att packa liiiite fortare, skulle vara jättekul att få besök av er i vinter!

    SvaraRadera
  6. Ja det hade varit skoj, men tyvärr ser det inte ut att bli av i år...

    Det är lite höst här i storstan. Får väl se om det blir nån redig vinter också, lagom tills du kommer tillbaka ;)

    SvaraRadera
  7. Usch ja- inget för oss. Inte barnrn iaf. Det där med veg. maten bekymrade Jeppe oxå, men hittills har han "klarat" sig o fått i sig hederliga kötträtter.

    må väl!!

    SvaraRadera
  8. Skum grej det där, vet inte om jag gillar det eller ej.

    SvaraRadera