onsdag, september 24, 2008

Tre veckor till återförening

Pratade just med Ging och då slog det mig att det är hög tid att börja fixa - om tre veckor åker jag till Phuket. Bland annat har mitt uppehållstillstånd i Thailand gått ut så jag måste gå till ambassaden och ansöka om visum.

Tror jag ansöker om ett årslångt visum som jag kan åka in och ut på istället för att söka ett tillstånd på plats i Thailand. Har i alla fall tänkt försöka åka till Laos i vinter - har lite Luang Prabang-abstinens. Har även Ging-abstinens ;-) Även om det bara är tre veckor till återföreningen dröjer det lite längre innan vi kan släppa upp Loy Kratong-lyktor. 12 november infaller ljushögtiden i år 2008.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

11 kommentarer:

  1. Hejsan, Elin heter jag och har följt din blogg i måånader, är "bara" 18 år, och är så otroligt avundsjuk på ditt liv! Jag beundrar sig som har kommit så "långt" med ditt liv, jag skulle också en dag vilja kunna göra som du.
    Och jag hoppas att nästa gång jag åker till Thailand, så ska jag bo hos dig och Ging.
    Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!

    Kul att en "ny" läsare ger sig till känna. Kul att vara beundrad också, hahaha. Du har ju en jättefördel gentemot mig... du har så mycket tid på dig att göra precis vad du vill! Så lev efter moralen i Kung Fu Panda Po-filmen; vad du än vill göra så kan du - bara du vill tillräckligt mycket! Lycka till med livet Elin!

    Du är naturligtvis välkommen till Malee Garden!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också släppa lykta. Det är så mörkt ute nu när vi passerat höstdagjämningen.......

    SvaraRadera
  4. Ni kan väl pyssla till en lykta och släppa här?! Lite klister, rispapper, ljus och ståltråd och ni kan fixa en egen. Prova... jag vill se bildbevis sen!

    SvaraRadera
  5. Hahahahaa andra citerar stora män och stora ord både ambitiöst och allvarligt och uppblåst, du citerar Kung Fu Panda. Det är därför jag älskar den här bloggen och dig malee! Kung Fu Panda-filmen har en jättebra moral och den är betydligt lättare att ta till sig än andra filosofier!!
    Kung Fu Panda RULES!

    SvaraRadera
  6. Hej anonym! Varför ska man krångla till det? Panda Po har tillräckligt med livskunskap och är betydligt roligare än seriösa filosofer ;-) Oavsett vem du är, hur du ser ut eller vad andra tycker så kan du göra precis vad du vill. Så jag håller med dig; Kung Fu Panda Po RULES ;-)

    SvaraRadera
  7. Hej Malée, du har en utmaning på min blogg.
    MVH
    Boel

    SvaraRadera
  8. Jo, det kanske jag skulle sagt.
    På min blogg: bobofilm...

    SvaraRadera
  9. Va mysigt då får vi var med och fira ljushögtiden.. låter härligt.. snart bara en månad kvar till take off.. Anki& Torsten

    SvaraRadera
  10. Jaaa.. ju fler vi blir desto festligare!!!

    SvaraRadera