onsdag, augusti 13, 2008

God morgon? Jag tvivlar!


Är det någon mer än jag som älskar kataloger? Hos oss finns flera stycken väl tummade exemplar. Favoriter är kataloger från Claes Ohlson, & Hobbex och reklamblad från Rusta. Även Ging bläddrar med glädje i en kataloger, de funkar som bilderböcker.

Det finns så mycket man inte vet att man behöver, som den flygande väckarklockan! Citat: När alarmet ljuder börjar propellern på klockan att snurra, för att ett kort ögonblick senare lätta och flyga iväg någonstans i rummet. För att sedan stänga av alarmet måste propellern sättas tillbaka på dess plats.

Herregud vilket dåligt humör jag skulle bli på om jag fick starta dagen med att jaga en propeller! Fast det kanske funkar... är det någon av er som jagar propellrar innan frukost? Jag tror att jag fortsätter att sovar över - gäsp!


Läs andra bloggares åsikter om , ,

12 kommentarer:

  1. Jag skulle bli mordisk av en sådan väckarklocka!

    God morgon hälsar Lena_c

    SvaraRadera
  2. Tackar =) Jo, vi hade det jätte bra där! Absolut finns planer på att åka dit igen, i och med att min pojkväns far har köpt hus där =D I Hua Hin. Måste se till att få ihop pengar bara =)

    Jag vet inte om jag skrev det i bloggen, men jag hittade en tjej som sålde kläder i större storlekar, så jag var i himlen =D

    Din blogspot är en jag kan kommentera, för där kan jag välja "Namn/URL". Det är inte alla blogspot´s som har det =( Av någon anledning...

    SvaraRadera
  3. Aha - man kan ställa in vilka som kommentera på sin blogg som bloggägare.

    Jag fattar inte varför inte alla låter alla kommentera. Beror kanske för att dom inte vet att dom ska ställa in det själv... vad vet jag!?

    SvaraRadera
  4. Sv: Ja, det kan ju ha med att göra att de inte vet hur man gör, men lite tråkigt tycker jag att det är, att man inte kan kommentera till alla.

    Jag har totalt fastnat i din blogg och Maleé Garden =) Riktigt tjusigt!

    SvaraRadera
  5. Lena_c: Jag med! Det skulle förstöra hela dagen!

    Emma; du får så gärna sitta fast hos oss, precis hur länge du vill! Å Malee Garden ÄR tjusigt ;-) fast det bästa är att det blev så himla hemtrevligt! Aaah - nu fick jag hemlängtan till Phuket, ska ringa Ging tror jag!

    SvaraRadera
  6. Men du!! jag skulle bli heltokig.
    Jag låter väckaren repetera tre-fyra gånger innan jag går upp, vilket Stickan inte alls kan förstå. Han sätter ner fötterna så fort väckaren ringt. Kanske skulle han sätta tillbaka propellern;-)

    SvaraRadera
  7. Kataloger älskar jag men en flygande väckarklocka kommer aldrig innan för dörren- Usch fast kul ändå, man kan kanske köpa den till nån för skojs skull!

    SvaraRadera
  8. Men hej, det var länge sedan. Ja, ordlös onsdag har man nästan glömt bort efter semestern. Har det upphört, eller?
    Tack för din röst, så glad jag blir.
    Är du kvar i Thailand ännu? Eller du är hemma under sommar halvåret. Min dotter kom hem från Phuket för en vecka sedan. Hon tyckte det gick höga vågor på sommaren annars var det behagligt väder.
    Hade varit roligt att komma ner till dig någon gång, och se lite annat än turist stråken. För det är väl lite utanför dem som du har ditt hotell kan jag tänka.
    Ha det så gott, Helena.

    SvaraRadera
  9. Sophie, undrar om ens vän är ens vän om man ger dom en flygande väckarklocka ;-)

    Helena; jag tror Nejma har datorproblem. Hon och Ordlösa kommer nog åter. Hoppas jag iaf! Hoppas även att ni kommer till oss någon gång, vi har väldigt trevligt!

    SvaraRadera
  10. Helena, glömde svara. Jo vi är hemma under sommarhalvåret. Åker nog tillbaka runt 15 oktober som det ser ut nu.

    SvaraRadera
  11. Ha ha- en sån här skulle jag behöva till maken!! Han kan lätt "snooza" tills jag blir vansinnig! Finns nog ingen mer morgontrött person än han alltså.
    Jag tror dock att han skulle stampa sönder den o gå lägga sig igen;)

    ha det fint!

    SvaraRadera
  12. Bäst du låter honom sova då ;-) Ging som är natt-pigg skulle förmodligen inte ens märka om det flög runt en propeller...

    SvaraRadera