tisdag, augusti 12, 2008

Ging & Malee gratulerar


Dagen idag är mors dag i Thailand. Kung
Bhumibol Adulyadej
s drottning Sirikit fyller 76 år. Malee ropar Grattis från Stockholm och Ging från Phuket, så det hörs nog ända till Bangkok. Om du är i huvudstaden, bege dig till Suan Luang utanför Grand Palace där det är festival till drottningens ära.

Formellt heter drottningen: Somdet Phra Nang Chao Sirikit Phra Borommarachininat. Visst har dom lättstavade namn i Thailand!

Ging hälsar från Phuket att resan gick finfint och att det regnar inte (fast det kan betyda att det inte regnade just när jag pratade med honom). Det första han sa’ var att den lilla hunden Jack är OTROLIGT STOR! Men någon bild har han inte lyckats skicka. Förstår ni att jag är nyfiken!

Eftersom det är drottningens födelsedag idag så får Ging en fixar-fri dag eftersom alla officiella kontor håller stängt.

Läs vad andra bloggare skriver om , , , ,

9 kommentarer:

  1. Instämmer i era hurra-rop!
    Länge leve drottningen, Hurra, Hurra, Hurra, Hurra!!!

    SvaraRadera
  2. Vi var i Thailand förra året på mors dag.
    Hotellet bjöd på drink och snacks. Högsta chefen höll tal.
    Högtidligt värre.

    Önskar bara att mors dag uppmärksammades lika högtidligt här i Sverige.....

    SvaraRadera
  3. Jaså, mamma Johanna - du tycker inte dom uppvaktar dig tillräckligt ;-) Du får väl påminna familjen om hur det var i Thailand!

    SvaraRadera
  4. Har jag inte tänkt på men är det en blandis har man ju ingenaning om hur stora de blir som fullvuxna!
    Spännande kan jag tro :-)

    SvaraRadera
  5. Ja jag vill se! Vi lär ju aldrig få veta vad han blandats med. Det var Jack som hittades övergiven vid vägkanten.

    SvaraRadera
  6. Åh grattis till drottningen =) Jag var i Thailand när kungen fyllde år nu senast =)

    SvaraRadera
  7. Emma, du får åka tillbaka och uppvakta honom i år igen.

    SvaraRadera
  8. Hon är allt bra vacker drottning Sirikit!

    Du- jag lånar din bild härifrån. Hoppas det är Ok? Annars får du höra av dig!

    ha det!

    SvaraRadera
  9. Ja hon är verkligen drottninglik drottningen! Min Sirikit är din Sirikit, låna på du ;-)

    SvaraRadera