fredag, augusti 22, 2008

Ging kommer inte hem!


Ibland går det inte som man tänkt sig! Ging åkte på en kort fixarresa till Phuket men kom inte hem...

Vi har
idag bestämt att det är bättre att han stannar där nere och tar hand om hundar, hus och företagande. Ging har försökt hitta någon som kan hoppa in som husvakt, men de som han litar fullständigt på har egna hus, företag och fullt upp.

Vi kan inte flytta våra hundar och vi kan inte låta vem som helst ta hand om våra gäster på Malee Garden! Det är bara att acceptera fakta - det som det blir, vår planering gick åt pipan. Så nu återstår att se hur länge jag blir kvar! Säger som Orsa kompani; jag lovar inget bestämt!

Ska det gå åt helvete, ska det gå helvete med musik! Och musiken talar för att Ging ska va’ på Phuket. Efter bara fem dagar i landet hade tre band ringt och frågat om han vill jobba med dom.Det blir alltså fortsättningsvis dåligt med gullande som på övre bilden. Men vem vet, det kanske blir shakande med polaren Bass på krogen för Ging ;-) Bass är nog den som är allra gladast över att Ging stannar på Phuket.
Jag får väl leka själv här hemma i Svedala... Sen tackar jag Åsa för bilden på Ging och mig!



Läs vad andra bloggare skriver om ,

13 kommentarer:

  1. Men du!

    Visst kan du jobba från hela Sverige? Även från Norra Sverige? Just nu?

    Om - kom hit! Till Norra Sverige!
    Utmana dig själv! Du har sett hela Thailand men inte hela Sverige.
    NU när du har tid -KOM!

    Vi har sovplats!

    Våga!

    Kram
    Rakel o Stickan

    SvaraRadera
  2. Eländes elände! Ni får väl gulla desto mer när du åker tillbaka till Phuket.
    Och, vem skall nu laga mat åt dig??

    SvaraRadera
  3. Fy va trist! Men jag förstår ju ert dilemma. Hotellbranschen är stenhårt o man kan inte låta vem som helst ta hand om gästerna.
    Eller hundarna för den delen.

    Men gör det bästa av tiden.

    ha det bra!


    ps. nu regnar det som attan här!

    SvaraRadera
  4. Rakel, det är väldigt snällt av er men jagmåste passa. För tid är nåt jag inte har. Kan kanske få hälsa på en annan gång?

    Alla, jo det är trist på många sätt. Bl.a. för att Gings uppehållstillstånd försvinner, vi måste söka om ett annat år.

    Men rent praktiskt var det tur att han var nere när svärfar var tvungen att åka. Vad hade vi gjort annars?! Då hade det blivit en massa nödlösningar som inte varit bra i långa loppet.

    Och nu regnar det som attan på dom där nere, halvstorm-regn, Buddha är väl upprörd för vår skull...

    SvaraRadera
  5. Så sällan saker blir som man tänker sig, men efter ett par dagar lyckas som VANLIGT DEN MÄNSKLIGA NATUREN ACCEPTERA FAKTA OCH STÄLLA OM

    snart är du ju åter i Phuket igen..

    understand the feeling

    ( ps ursäkta de stora bokstäverna)

    SvaraRadera
  6. Fastnade tangenterna Fotavtryck? ;-)

    Visst är det lika bra att acceptera faktum, att gräma sig ligger inte för mig heller. Älta gör ingen människa glad.

    Nu är det så här, jag får se det som en chans att jobba en massa. Är ju så galen att jag gillar det ;-)

    SvaraRadera
  7. Japp, jag hatar min HP..
    men billig var den

    SvaraRadera
  8. Men va tråkigt när ni måste separera av praktiska skäl. Du får jobba på och åka till din make i Thailand. Det regnar iaf bara här!

    SvaraRadera
  9. Mrs BT, ja vi får se. Jag har ombokningsbar biljett ;-) Och visst har det regnat lite mycket i år i Sverige!

    SvaraRadera
  10. Mysig bild på er tillsammans!
    Bara att inse, ni är hotellägare numera :-)
    Jag som längtar efter Stefan bara han sover borta en endaste natt!
    Kärt återseende tippar jag på!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  11. Carina; Ja det är nog inga höga odds på det tipset ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja det var ju typiskt! Men å andra sidan, vad ska du där och göra, i kalla, dyra Sverige? Åk hem ;)

    Fick inget meddelande från bloggkoll för detta inlägget, hoppas det bara var tillfälligt...

    SvaraRadera
  13. Japp, typiskt var ordet!

    Jag fick inget medddelnde från bloggkoll för ditt senaste heller, så det är nog nåt som är knas just ju.

    SvaraRadera