måndag, oktober 08, 2007

Vill du ha skjuts?

Vi har köpt en ny bil! Jacks efterträdare har ännu inget namn (förslag?) men oj vilken skillnad från en Suzuki jeepl! Otroligt stor inuti, tar sju passagerare utan större bagage och minst fyra stycken med rejäla resväskor. Bilden gör inte bilen rättvisa, det är en Toyota Sport Rider med fyrhjulsdrift. Den är guldlik till färgen och jättefin! Vi är båda två lite kära i den :-)

Resan ner var en serie säkerhetskontroller, det blir nästan skrattretande när de kollar hudkrämstuber fem gånger på ett dygn. Bra mat var det på flyget, förvånansvärt bra mat. Bra film också, det var ju tur med tanke på att ingen av oss kunde sova speciellt mycket. Sen vi kom ner i lördags
har vi båda sovit lite då och då och på mycket konstiga tider. Nu verkar dygnet vara på väg att rätta till sig.

Fler rapporter kommer, jag har en del att fixa och trixa med så här i början! Till er väderintresserade: Det har det regnat rejält en eller två gånger per dygn, väldigt korta skurar. Det är jätteskönt och inte alltför varmt!

13 kommentarer:

  1. Mycket snygg bil!
    Baloo tycker jag den ska
    heta.

    SvaraRadera
  2. Aha, ni e tillbaka i Thailand igen och gottar er! Bilen ser ju superfin ut på bilden, nu kan jagväldigt lite om bilar men jag vet att vi har en med 4 hjulsdrift vi också, märke?
    Honda CR-V, 99% säker!
    Ha de gott, kramis Carina

    SvaraRadera
  3. Den heter ju Kot ju. Det står ju på den.

    SvaraRadera
  4. Oj då. Gäller i så fall att man uttalar namnet med korrekt o-ljud, dvs inte som (långt) "å", utan som kort "å" eller ett riktigt "o".....hmmmmm

    Nåja, det jag egentligen tänkte fråga om var hur många personer man får plats med totalt i bilen, dvs inuti och på flaket. Det är väl det som räknas, trodde jag vi hade konstaterat ;-).

    Cool var den iaf. Ging ser ut som en liten mini-tomte i jämförelse.

    /Cotton-Johanna

    SvaraRadera
  5. Ja tack, gärna!
    Tittar in i Januari-februari
    "for a ride"
    Har läst i fatt dina inlägg blev helt såld!
    Pelle

    SvaraRadera
  6. Baloo var inte så tokigt... Kot däremot förkastar jag utan att ens ge förslaget till Ging, eftersom jag tänker som Cotton. ;-)

    Hur många man får in, tja... många, och det utan flak - för vi kör nu flaklöst! Fast än så länge är det bara Ging som kör, jag är inte så förtjust i att köra, fast den här tror jag går bättre än Jack som jag verkligen avskydda att köra, bläää. Tungmanövrerad och högljudd, även om bilen var lite söt.

    Pehr-Erik, titta in du. Frågan är vad du blev såld på? Bilen, thai-livet eller alla våra konstiga husdjur ;-)

    SvaraRadera
  7. Men Guava, var står det Kot egentligen? Är jag blind eller är du så där skojig nu igen ;-)

    Det enda jag ser som det står på den är Phuket på registreringsskylten... vad menar du?

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Kalla den för tunggung, den är ju stor nog och Ging han är väl hårdrockare??!!

    SvaraRadera
  9. Haha - Tunggung var ju bra! Undrar just va Ging kommer att tycka om det (har är ute i tunggung nu) och hur det låter när han uttalar det - och vad det betyder på thai - och hur i hela friden jag ska förklara ordet tunggung. Nu blev det krångligt :-)

    SvaraRadera
  10. Snusktanter.

    Kot utallas ungefär som Gott.

    Och det är vad det står att han heter på registreringsskylten.

    SvaraRadera
  11. Snusk kan vara gott...

    Bilen har fortfarande inte fått nåt namn, Tunggung blev inte bra när Ging skulle uttala det :-) Han är inne på Rambo - men det är för mig en trummis i Karon.

    SvaraRadera
  12. Kan Ging säga Heavy Metal så kan du ju döpa bilen till det. Det är ju onekligen något metallartat i bilen och heavy verkar den ju vara....

    SvaraRadera
  13. Heavy Metal var också bra! Och det kan Ging absolut uttala :-) Fast nu verkar bilen döpts till Max...

    SvaraRadera