lördag, september 22, 2007

Konspirationsteorier

De thailändska myndigheterna kommer alltså återigen att stoppa videos på YouTube - man får inte komma med konspirationsteorier i det leende landet. Klippet ovanför är hämtat från dagens Bangkok Post. Vill du se de farliga filmerna? Här är ettan här är tvåan. Sitter du i Thailand är det bäst du skyndar dig. Men det kanske redan är för sent. Dom brukar inte ta det sabai-sabai (lugnt) när det gäller censur!

Så vi reser tillbaka till ett land där politiken och censuren är sig lik. Inte har mycket förbättrats på det år som gått efter kuppen. I de södra delarna pågår oroligheterna i samma utsträckning och korruptionen verkar inte bli mindre - bara annorlunda.

Håhåjaja - men solen skiner nog och vardagslivet påverkas inte i så stor utsträckning. Men jag ber en stilla bön om att utvecklingen kommer att gå framåt även inom politiken.

4 kommentarer:

  1. Att de aldrig lär sig. De kan ju faktiskt gå ut o bemöta istället..

    Ännu mer vatten på sin kvarn för oppositionen

    SvaraRadera
  2. Vilken skit.

    Fick höra talas om dessa VCDs för någon månad sedan, men avböjde erbjudandet om att titta på dem.

    Har också hört ryktena om prinsens hälsa, vilka sägs komma inifrån palatset. Att han inte mår bra är väl rätt uppenbart.

    Men att Prem skulle ha ambitioner att ta över tronen... jag vet inte.

    SvaraRadera
  3. Det har ju alltid gått rykten om prinsens hälsa. Thailand är en ryktes-vänligt land - det går ju rykten om det mesta hela tiden...

    Men att dessa videos "hotar den nationella säkerheten" är ju en aaaaning överdrivet tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Vad tror ni jag tror om den här teorin?

    I vilket fall, trevligt att det inte bara är jag som hade denna. Bara tiden kan avgöra vad som egentligen hände och vem som låg bakom.

    Även om det känns som om Thaksin ligger bakom filmerna var det intressant att han i så fall pekade ut just Prem som hans motståndare.

    Prems äckliga smile har jag avskytt sedan första gången jag såg honom och tro mig, på den tiden hade jag inte en aning om vem han var.

    SvaraRadera