fredag, maj 11, 2007

En ljus idé

Som antytts(!) i föregående inlägg så har vi haft lite trubbel med både det ena och det andra vad gäller ledningar här i våra trakter.

Så, vad gör man är strömmen går? Man kan göra som Ging, pyssla lite. Här tillverkas en ficklampa av en avsomnad myggdödar-racket. Mycket fiffigt, och ficklampa har behövts i dessa avbrottstider. Det kan inte vara bra för alla apparater att strömmen kommer och går titt och tätt. Det är ett under att datorer och luftkonditioneringar fortsätter att fungera. Peppar, peppar, ta i trä!

Det senaste avbrottet på telefonlinan fixades på dagen en vecka efter att ett lastbil körde av en drös ledningar. Men ledningen som vi fick tillbaka brusade så kraftigt att det var omöjligt att komma ut på nätet. Ringde man lät det som om man stod mitt på en gata i Bangkok under rusningstrafiken!

Ging ringde och ringde till TOT som skulle komma, men linan brusade lika högt när vi åkte hem, ja vi är hemma nu! Så inlägget är skrivet 16/5 även om jag daterar det annorlunda för att få lite ordning på inläggen som väntar på att bli skrivna...

4 kommentarer:

  1. De hörde väl inte vad han sa, ledningen i TOT, där på andra sidan den brusande ledningen.

    SvaraRadera
  2. TOT skyller på mycket, framförallt min dator som inga problem har någon annanstans i världen... öööh. Dock skyller dom inte på att de inte hör - vi ringer från mobiltelefon ;-)

    SvaraRadera
  3. Du har väl inte köpt en utländsk dator, från Sverige?
    Det förstår du väl att den är ju inte kompatibel med TOT.
    Du måste ju naturligtvis köpa en TOTifierad dator. Utan totifikation kan ingen uppkoppling garanteras.

    SvaraRadera
  4. Ja naturligtvis. Där har vi problemet. Jag är inte Totifierad!

    Tur jag inte kollar på thailändsk teve längre - Titifierad vill jag inte heller bli ;-)

    SvaraRadera