måndag, maj 14, 2007

Väderspänning

Jag, Ging och A hade bestämt att vi skulle åka till en flytande restaurang norr om Phuket stad. Men när dessa moln seglade in på eftermiddagen var det bara att byta plan. Man brukar säga att regnet hänger i trädtopparna, men här hängde inte ovädret i topparna- det gick rakt genom palmerna! Molnbilden är tagen på gården, utan fototekniska förstärkningar. Det är en färgbild - även om det inte ser så ut!

Vi hamnade på vår standard-fest-restaurang i Rawai. Där intogs en trevlig och lång middag när regnet försvunnit norröver. Senare på kvällen överraskade Ging och A mig med en tårta.

Tårtan var väldigt thailändsk, det vill säga; SÖT! Dessutom var vi bara tre personer så det blev mycket kvar. Dagen efter gav jag en kvartett glada barn på en liten Isaankrog resten. Barnen fick nog en sockerchock - efter tårtintaget sprang dom runt och var så extremt uppspelta och högljudda att vi var tvungna att åka hem...

4 kommentarer:

  1. Jaha. Grattis på födelsedagen.
    Malee 47! :)

    Nu är blogger på thai igen helt plötsligt förresten.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Det är liiite skönt att slippa konstigheterna på nätet, och så slipper du assistera mig också. Skönt för dig med ;-)

    SvaraRadera
  3. Du har fyllt år alltså,
    (((((Grattis))))
    Nästan jämngamla du och jag ser jag :-)
    Kramis och välkommen till Sverige igen!

    SvaraRadera
  4. Tackar tackar - nästan jämnunga menar du väl ;-)

    kram och hej från svala norden!

    SvaraRadera