tisdag, maj 01, 2007

Besök i massor

Efter regn kommer sol och efter långtråkiga dagar kommer bråda!
Igår kom glasmästare, fontänbyggare och byggbolag till Maleé Garden.
Alla behövde prata med oss om ditten och datten. Ging fick åka iväg och handla på stört åt dammbyggarna - kvar satt jag och skulle arbeta.

Men det var lite svårt att få någon arbetsro.
Det kom försäkringsagenter, presumtiva bilköpare och vänner som var i krokarna. Så fick jag en liten lucka - kom in i ett bra flyt när de återigen knackade på kontorsfönstet. Utanför stod fem glada grabbar från Happy Snapper i Khao Lak. Då ringde jag Ging - kom hem!

Ging kom med två undervattensspotlights till bygget och öl åt Khao Lak-vännerna. Sen satt dom och dividerade på altanen i timmar medans regnet skvalade utanför. De blev kvar länge, sen eftermiddag åkte de åter norrut mot Khao Lak.

Jag fick inte så mycket gjort igår, så jag jobbar lång dag idag - på arbetarens lediga dag. Första maj firas i Thailand ungefärligen på samma sätt som första maj firas hemma också. Dagen är röd även i den thailändska almanackan.

6 kommentarer:

  1. Hej Malee,

    underbart du verkar ha det där nere,här i svedala är det 10 grader utanför just nu,åker ner den 13 till kata får hoppas att vädret e lite bättre iaf,inget kul om det regnar borthela dagar.
    Så .. Ha en riktigt skön dag , själv blev det kanske lite mer än 1 öl i går , s å det sitter en liten tung sak i skallen idag :)

    Sköt om dig

    Magnus

    SvaraRadera
  2. Vi vill ha 10 grader... både jag och Ging är trötta på värmen. Men regnet gillar vi - då blir det svalt och skönt!
    Ha det så bra när du kommer ner, regnar det för mycket kan du alltid ta några öl till :-)

    Förresten, Magnus Who? Är du en Magnus jag känner?

    SvaraRadera
  3. Nu har jag lusläst bloggen fram och tillbaka, men jag kan inte lita ut var på Phuket Ni bygger. Har nåra svenska vänner i Kalim som är intresserade av att följa Era strävanden.

    SvaraRadera
  4. Har du provat med att läsa min profil? ;-)

    Där står det:
    Plats: Ban Sayoarn, mellan Rawai och Nai Harn : Phuket : Thailand

    Klarnar det? Längst söderut på Phuket alltså. Hälsa Kalim-vännerna!

    SvaraRadera
  5. Hallå där,

    Kul att läsa vad ni har för er. Här skrivs det kandidatuppsats för fullt, vilket känns bra, och livet rullar på. Skulle vara roligt om vi fick möjlighet att ses något i sommar.

    Hoppas det blev fint i trädgården och hälsa Ging!

    Kram m

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Lycka tll med uppsatsen. Visst kan vi väl försöka ses nåt. Men det får bli nåt annat än bröllop, såvida inte ni tänker gifta er :-) Vi gifter oss bara en gång... Ging hälsar.

    Trädgården blev superfin!

    SvaraRadera