fredag, april 13, 2007

Språkförbistring

Min lathet att lära mig skriva och läsa thailändska har slagit tillbaka. Sedan ett par dagar står allt på thailändska på Blogger och diverse andra tjänster. Jag förstår ingenting! Det är tur jag bloggat ett tag. Vet vilka länkar och knappar jag ska trycka på sedan tidigare. Undrar om det kommer att vara så här framöver eller om det är något övergående. Undrar också varför och om jag någonstans kan ändra språket? Det är lite svårt för mig att kolla då jag inte fattar vad det står. Help!

En timme senare: Hjälpen kom -
Guava (fd Thailandsbloggare) löste det hela. I sin egen profil kan man välja språk. Så nu är ordningen återställd. Men vem ändrade i alla våra inställningarna från början? Och hur kunde någon göra det, profilinställningar är lösenordsskyddade. Det är mycket skumt som pågår nu.

2 kommentarer:

  1. Det är en konspiration. Google är sura på Thailand eftersom de blockar YouTube.
    Därför ändrade de språk på Blogger, till thai för alla utlänningar i Thailand. Alla thailändare fick ryska.
    Så kan det gå när en äger allt.

    Men antagligen ser de det som en service. Automatiskt språkval baserat på IP.

    Vad skulle du ta dig till utan mig undrar jag ju nu... :)

    SvaraRadera