lördag, april 07, 2007

Frukt och mejl

Har tidigare sktivit om de enorma mängder bananer det växer i vår trädgård. Vi har även ett frukträd som ger otrolig skörd, Makham - det vill säga tamarind.

Älskar trädet som ger mycket skugga, men frukterna är ingen höjdare i mitt smaktycke. Som tur är gillar andra dom, byggjobbarna har tuggat i sig en hel del. Ibland kommer även en liten tant smygande och plockar lite när hon tror att jag inte ser :-)

Jag kommer inte åt min mejl nu. Därmed ser jag inte
heller när jag fått kommentarer. Telia har problem - hoppas det löser sig snart!

Angående censurern av YouTube: jag ser inget slut på det. Snöbollen har kommit i rullning, när de tog bort klippet som förlöjligade den thailändske kungen kom snabbt nya respektlösa klipp. Naturligtvis finns det folk därute som tycker det är kul att driva med något som väcker så starka känslor - därmed är positionerna låsta - och låst förblir YouTube i Thailand.

10 kommentarer:

  1. Jag är inte heller så förtjust i tamarinder...

    Om YouTube: Ja, vad var att vänta egentligen... Aftonbladets bilder borta. Hur många andra tidningar världen över. Skall de tvinga andra länder att inte använda YouTue också?

    Jag tror inte kungen själv bryr sig speciellt mycket, däremot tror jag att den sittande militärjuntan denna gång har skjutit sig i foten. Denna snöboll kommer inte sluta rulla. Kanske att det på sikt är gott för landet?

    SvaraRadera
  2. Grattis Britt-Marie! Din blogg har utsetts till en av dom trevligaste bloggarna skrivna av utlandssvenskar på portalen
    www.hemutomlands.se
    där den rekommenderas. Hem Utomlands är en portal med bostäder för svenskar som vill bo utomlands.
    Fortsätt det fina skrivandet!
    Mvh
    Janne

    SvaraRadera
  3. NIlle: Det är gott att höra att du är optimistisk för framtiden, jag vet inte längre... är lite trött och vill att snöbollen ska smälta!

    Janne: Det var ju himlans trevligt - ännu trevligare vore det om jag kunde hitta det ;-) Blogglänksidan verkar tom?!

    SvaraRadera
  4. Grattis till utmärkelsen!

    Här kan du följa telias arbete med mailproblemen:

    http://kundinfo.telia.net/tt/TT0008612_local.html

    SvaraRadera
  5. Makham är gott.
    Och jag är avundsjuk. :P
    Grattis.

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Blogglänksidan på Hem Utomlands fungerar så vitt vi kan se - sedan vi fick din kommentar har vi testat den med två browsers - Internet Explorer och Firefox - och båda fungerade. Har någon annan problem också? Prova igen och se om det fungerar nu.
    Janne

    SvaraRadera
  7. JAg tror grejen var att den syns bara om man klickar på svenska.

    SvaraRadera
  8. Det är tur att avundsjuke Johan har hjärnan påskruvad. Det hade inte malliga Maleé :-)

    Tackar tackar till "Hem Utomlandsfolket"!

    SvaraRadera
  9. Det var ingen dålig utmärkelse. Välförtjänt. Men, du har ju skrivit en bok, så du spelar i egen division.... :) Grattis!

    SvaraRadera
  10. Jag vet inte om det är så välförtjänt egentligen - det finns några mycket begåvade Thailandsbloggare här ute.

    Och du ser va bloggar-lat jag blev... näää det är mest orken som tog slut vid byggstoppet och de extremt dåliga uppkopplingar vi haft senaste dagarna.

    Ska skärpa till mig nu så jag inte får utmärkelsen: Den bloggare som rekommenderades kortast tid ;-)

    SvaraRadera