torsdag, februari 22, 2007

Vilse på marknaden

På väg hem från ännu en byggbutik stannade jag till vid Chalong tempel idag. Där pågår en marknad fram till fredag kväll. Det är en massa stånd där allt från hårklämmor till teakmöbler säljs. Där finns även scen där de har uppträdande varje kväll och naturligtvis en massa mat.

Jag tänkte bara titta en liten snabbis - när jag skulle tillbaka, gick jag fel. Visserligen är området rätt stort, men stort är det inte. Det kändes som om någon hade flyttat om allting. Hade nog tankarna på annat håll när jag parkerade... Jag gick och gick och gick, men kom bara mer och mer fel. Idag är det hett som i en stekgryta och jag höll på få akut värmeslag! Kunde ju inte be om hjälp heller: "Ursäkta mig, har ni sett någon moppe? Jag har parkerat någonstans men vet inte var!" Det fanns ju några moppar där.

I bakgrunden hördes munkar som chantade, vid stånden spelades popmusik - och jag blev svettigare och svettigare. Långt senare kom jag in på rätt marknadsgata och hittade min moppe. Det var det svettigaste jag gjort den här säsongen. Shoppade gjorde jag knappt - jag bara vimsade runt. Kom hem genomblöt med en plingplong-grej att hänga i ett träd för 25 baht!

2 kommentarer:

  1. Din stackare! Låter INTE mysigt alls:-(

    Nu fick du i a f mig att se lite mer positivt på snön o kylan utanför mitt fönster;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Till och med värme kan ha sina nackdelar - har ont i huivudet idag. Nåt jag tror kommer sig av att jag inte drack tillräckligt under virrandet runt marknaden.

    SvaraRadera