måndag, februari 19, 2007

Home sweet home!


Det papperslösa resandet är här - vilket skämt! Nu får man en stor bunt papper när man bokar, förr fick man en biljett. Utvecklingen går framåt och bakåt på samma gång.

Men vi har i alla fall biljetter. Kommer hem 16 maj, lite sent egentligen. Jag är inte så förtjust i sen april och maj här. Det är ofta stekhett i Thailand då. Men vi vill få Maleé Garden färdigbyggt och inrett, så vi kan göra en hemsida för bokning under sommaren. Med hjälp av kära Kjell, som jag hoppas tänker hjälpa till! Snälla.....

9 kommentarer:

  1. Jösses, är ni redan på väg hemåt igen! Kul också att ni håller tidsplanen med er resort. Vilken jättekul utmaning ni har när ni kommer hem. Internet är ju så jäkla bra för sådant här. Jag antar att ni skall både hyra ut och sälja?

    SvaraRadera
  2. Nja... vi åker ju inte förrån om nästan tre månader.

    Resort, oj va kul du är Nille! Det är ett mini-guesthouse med bara två separata lägenheter. Dom kommer att hyras ut på nätet. Vi har faktiskt redan fått vår första bokningsförfrågan av icke-släkt :-) i dagarna. Och kolla sajten http://maleegarden.blogspot.com/ vi är ju långt ifrån färdiga! Men det blir bra, lagom att sköta om och mycket personligt boende. Vi får se om turisterna tycker som jag?!

    SvaraRadera
  3. Vad kostar en natt. Eller 5.
    Ifall man nu nån gång skulle få tummer ur och ta sig ner till dina trakter?

    Dags med biljettbokning för oss också om ett litet, litet tag.

    Det bär av Sverigeledes till slutet av juni. Men bara en kortis.

    SvaraRadera
  4. Vi vet inte än... runt 2 000 baht per natt blir det nog. Vi får återkomma.

    SvaraRadera
  5. Ligger husen i närheten av där ni själva bor! Ser ut att bli sketmysigt boende när man tittar in på byggsidan, smakfullt låter det! Se där, nu har skaffat biljetter hem till Sverige igen!
    Är så nyfiken på klimatet i Thailand under hela året, själv har jag bara varit där i jan-feb de ggr jag varit där!
    Kramis Carina

    SvaraRadera
  6. Ajajaj, glömde ju ett ? tecken!
    Der var en fråga det översta jag skrev! Så typiskt mig då!!

    SvaraRadera
  7. Malee Garden ligger vägg i vägg (snarare mur i mur) med oss, mot vår baksida. Så det är absolut nära! Och det blir supermysigt, det är jag säker på!

    Följ med här får du höra om klimatet. Med största säkerhet kommer jag att klaga när vi kommer in i maj... det blir SÅ hett och är i mitt tycke den minst trevliga månaden klimatmässigt. I normalfall alltså, vädret är ju inte direkt normalt numer... Dec - feb är i de bästa månaderna tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Men här hemma i Sverige är det väldigt fint i maj! Kram

    SvaraRadera
  9. Oh ja! Men det är skönt att komma hem i april och frysa liiite först :-)

    SvaraRadera