fredag, februari 02, 2007

Tvingad till vila


Det levande ljuset har visserligen hög mysfaktor - men det var inte självvalt. I går kväll började det lukta bränt gummi. Några minuter senar hördes en knall, samtidigt gick elen. Fem minuter senare kom en ambulans. Mer brandlukt och rök spred sig. Det var faktiskt lite otäckt.

Vi hade ingen el på ett par, tre timmar men brandröken försvann efter en halvtimme. Exakt hur länge strömavbrottet pågick vet jag inte. Försjönk i meditativt läge med några glas vin - Panda fick ett tuggben. Ibland är det skönt att tvingas vila!

Det verkar dock som att ambulansutryckningen inte hade att göra med strömavbrottet. Fast riktigt vad som hände vet jag inte. Det var mörkt hos oss, i Rawai och i Nai Harn.

Ringde Ging idag, men han kunde inte prata. Han låg på skönhetssalongen och, med hans ord: tog bort lockarna. Jag tolkar det som att han rakpermanentar sig. Får alltså hem en annorlunda man i morgon natt. Det blir sällan tråkigt med Ging :-)

2 kommentarer:

  1. Nu går det alldeles utmärkt att lämna meddelanden igen :-)Jag hoppas att vi får se din make och hans nya frisyr på bloggen. Särskilt eftersom jag är den nyfikna typen.

    SvaraRadera
  2. Självklart lägger jag ut en bild på den nya(!) tjusiga(?) maken :-)

    Skönt att meddelandekrånglet gett med sig. Det verkade vara bokstavsidentifieringen som var boven. Hoppas jag tralalala!

    SvaraRadera