onsdag, februari 07, 2007

Sopa rent framför egen dörr


Det är lätt att hålla rent i Thailand när man har städerska! Men denna vecka har Oom fått ledigt - den tillstökande valpen är hos Ging.

Oom hade sin valp med sig hos järngrinds-makar-maken när jag hälsade på. Ett tre månaders charmtroll i miniformat studsade upp och ner framför fötterna på mig. Jag tog upp honom och han slickade mig förtjust i ansiktet - sedan satte han tänderna i min näsa! Det blev bara ett litet hål. Jag släppte snabbt ner honom på golvet och han studsade vidare. Han påminde om en ulltuss på amfetamin!

Panda har piggat på sig jättebra - nu håller han på att visa Ging vilken tid på dygnet man ska kliva upp... Han är van vid mig som vaknar halv sju. Det gör inte nattrockaren Ging. Eftersom Panda växt på sig kan han nu komma upp i sängen. Ging vaknar varje morgon av att Panda drar honom i håret!

I Thailand talar man om den nya flygplatsen Suvarnabhumi som är ett riktigt fuskbygge. Landningsbanor spricker och passagerargångar måste byggas om. Det kommer att finnas två internationella flygplatser i Bangkok snart. Den gamla, Don Muang
öppnar igen om en månad eller två. Sen har polischefen fått sparken och Taksin far världen runt och ger intervjuer. Taksins pratande på TV och i tidningar ogillas starkt på hemmaplan bland de styrande. De säger att de snart ska offentliggöra Taksins smutsiga byk, så att han för evigt ska försvinna från thailändsk politik.

6 kommentarer:

  1. Vad spännande att hälsa på hos dig i Thailand! Hit kommer jag gärna igen!
    Ha en härlig onsdag!

    SvaraRadera
  2. Kul du kom! Det är lätt att ha guldkant på livet här hos oss :-)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra positiva nyheter om Panda.
    Ha det så gött i värmen, vi fryser inte alls.

    Hälsningar
    Holken11

    SvaraRadera
  4. Ja, det är jätteskönt att krisen är över! Hälsningar från Phuket där det är 28 grader nu på morgonen :-)

    SvaraRadera
  5. Hej hopp, nu kommer allvarliga jag på besök igen, och förstör allt myspys.. som vanligt :)

    Vad bra om Thaksin fortsätter att fresta på. Då kanske de avslöjar något så saftigt om honom och hans familj, så att han avslöjar något tillbaka i sin tur. Helt plötsligt har vi då en brännarcirkus på gång.

    Detta är nog att hoppas på för mycket. Detta vill nog ingen av parterna. Nu lyssnar Thaksin lite tror jag, bromsar det värsta skräpet, och sedan är alla nöjda och glada... för en stund.

    Thaipolitik i ett nötskal!

    Ps. Kul att Panda mår bra Ds.

    SvaraRadera
  6. Inte kommer väl någon att avslöja något riktig intressant - eller vad tror du? I de högre maktkretsarna tror jag de vet allt för mycket om varandra...

    SvaraRadera