fredag, februari 09, 2007

Shoppinggalna Phuket

Jag är ute och shoppar rätt mycket nu, på grund av bygget. Blir alldeles svettig - inte bara av solen. Det är vansinnigt mycket folk ute - på vägarna och i affärerna.

Denna bild tog jag idag på eftermiddagen av en liten del av moppeparkeringen på Tesco Lotus. Som ni ser är det inte gott om plats. Liknar julrushen hemma, utan paketinslagning! Trots anstormningen av folk finns det ändå affärsanställda som assisterar dig överallt.

En hjälpreda på el-avdelningen på Home Pro höll på att hjälpa in mig på sjukhus! Han klättrade upp på en hög stege, hämtade en kartong med lampa i och tappade den. Den missade mig med en hårsmån. Grabben tyckte det var väldigt pinsamt - han fnittrade så att han höll på att trilla ner från stegen. Sedan kom flera grabbar och hjälpte honom, och till slut fick jag min lampa. En ny som inte hade kastats i golvet.

4 kommentarer:

  1. Vikken tur att den missade då! Smygläser ofta,, men har ej kommentera ..

    SvaraRadera
  2. Jag saknar HomePro lite grann. Det blir ju inte så ofta längre, nu när huset är klart och inkomsterna osäkra...

    Kommer du att få nån moppe av dem? Vi handlade ihop till en mikro.

    SvaraRadera
  3. Oj, tänk om man inte kommer ihåg till 100% var man ställde sin moppe. Är det då bara att gå och sätta sig på något trevligt hak och invänta stängning och se sig om bland de kvarvarande färdmedlen.
    Många kunder blir det.Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  4. Per: Snällt att du tycker det var tur att den missade :-) Oj va mcyket bloggläsning jag har att komma ikapp nu må du tro!

    Johan: Visst är HomePro underbart - men jag handlar inte alltför mycket där. Har House and Home sm favoritaffär. Dom har samma saker, men billigare. Så det blir ingen moppe, bara en fläkt... hittills :-)

    Åsa: Jag har ju inte välrldens bästa koll ibland. Huvudet är redan på affär’n när jag parkerar. Mao har jag gått runt runt och runt och letat min moppe några gånger. Det finns dessutom två likadana stora moppeparkeringar...

    SvaraRadera