måndag, februari 05, 2007

Panda på bättringsvägen

Panda tackar för alla krya på dig hälsningar! Dom fungerade - Pandas feber har gått ned och han är piggare. Han är långt ifrån frisk, men det går enligt den trevliga veterinären, åt rätt håll. Valpen började äta lite igår, men ni ser va’ liten han är nu. Mer lik Ging än mig...

Eftersom jag är så oerfaren vad gäller hundar har Panda åkt på semester till Khao Lak med Ging. Skulle han vara här skulle jag formodligen släpa valpstackar’n till veterinären varje dag på grund av oro. Dessutom har Ging mer tid att ta hand om Panda.

Gårdagens fotbollsmatch slutade 1- 1. Därmed vann Singapore cupen. Ging stängde av TVn redan innan det var klart och vi åkte till Kalevi och Gunilla på ett adjö-party. Dom bjöd på så mycket att dricka att Ging, jag och A idag gått omkring och halvsovit. Men kul var det!

Jag glömde totalt bort att fotografera min makes nya stil, men ni ser ju lite på veterinärbilden.
Håret blir ju mycket längre när det är rakt, så nu går Ging runt och slänger med huvudet mest hela tiden :-)

2 kommentarer:

  1. Gaaa, vi har redan lamnat Phuket, akte igar pa morgonen med baten till Krabi dar vi ar nu!
    Du ma tro att jag tankte pa dig nar vi kom till Phuket haromdagen, satt pa bussen och forsokte lista ut var det ar du bor, lyckades daligt fat jag val erkanna!
    Men va trist att vovven ar sjuk, hoppas verkligen att han kryar pa sig. Jag hittade en liten valpis pa lamia som jag karande ner mig totalt i, skulle kunna ge vad som helst nastan for att fa honom med hem till Sverige igen!
    Sa synd att jag inte tankte pa att kolla av mailen medans vi var kvar pa Phuket, men det gar fler tag, inte sista gangen vi reser hit vill jag lova!
    Kramis och ha det sa gott i varmem!

    SvaraRadera
  2. Det var nog inte meningen att vi skulle träffas nu - det är full rulle på bygget. Jag springer runt som en yr höna för att fixa allt. Jag såg "din" vovve på bloggen - ursöt och lite Panda-lik! Vår Panda är mycket bättre och enligt Ging börjar han bli lagom rund, lekfull och småbråkig igen :-) SKÖNT!

    SvaraRadera