måndag, november 13, 2006

Roliga Göteborgare och snygga gardiner


Kalle och Johan från Göteborg är på turbosemester. De brukar stanna länge när de kommer till Thailand. Men tiden räckte inte till för lång semester just nu. Så dom klämmer in allt, från fiske till hejdundrande party-party, på en enda vecka. Dom kommer vara trötta efter semestern! Dom vill naturligtvis även träffa Ging. Så - imorgon åker jag, Mister Tom, Kalle och Johan till Khao Lak för att träffa och lyssna på min äkta make. Återstår att se om vi hyr bil eller tar taxi. Grabbarna ska fixa det under kvällen. Själv ska jag bygga kryss ikväll så jag har tid att åka upp och dansa till - men inte med - kärleken!

Jag har klättrat runt på stegen idag: Visst blev det fint med de nya gardinerna? Jag har lite svårt för den Thailändska söta, gulligull-stilen så min kära mor (tack Gunbritt) har varit ut och handlat... på Indiska i Sverige! Visst, man kan sy upp fina grejer billigt och det finns snygga saker i en del butiker. Men jag gillar Indiskas sortiment - både vad gäller kläder och inredning. Väldigt juligt blev det - just nu känner jag ett starkt behov att sjunga "Hej Tomtegubbar" och dricka glögg. Skål på er!

1 kommentar:

  1. Från: Christer Scherloff den 06/11/13 20:39
    Vilken trevlig blogg! Du skriver mycket trevligt och jag har just skrivit in mig som prenumerant.

    Det ser jättefint ut i ert hus, och jag håller med, Indiska har mycket trevliga saker till bra priser. Saker som passar bra nere i den tropiska miljön i Thailand.

    Jag och min sambo har låtit bygga ett hus i Rawai, på ett litet område som kallas "Phuket Rescidence". Om man kommer från Chalong ligger det på höger sida, strax innan man kommer fram till elefantfarmen på vänstra sidan (på vägen mot Kata). Ligger er by i närheten tro?

    Vårt hus kommer att bli färdigt i dagarna och den 14 december åker vi ner för att ta huset i besittning. Det ska bli jättespännande! Tyvärr har vi inte möjlighet att jobba på Phuket så det får tills vidare bli några semesterveckor nu och då (så ofta som vi bara har möjlighet att komma ifrån).

    Ha det bra!

    /Hälsningar Christer

    Från: Carina ( länk ) den 06/11/13 21:14
    Men oj vad mysigt ni har det hemma, så ombonat men ändå inte pråligt med krims krams! Indiska har väldigt fina grejer, har en del här hemma jag också som kommer just därifrån!
    Vi ska vara 3 veckor i januari när vi flyger ner så jag hoppas att man inte känner stress då utan att man faktiskt har tid att se sig om!
    Kram Carina

    Från: Malee/BM den 06/11/13 23:57
    Carina: tre veckor är lång tid - för ni har semester! Det har jag sällan... Var ska ni åka? Kram!

    Chirister: Kul att fått en bloggläsare som faktiskt kommer att bli mer eller mindre granne om en månad! Phuket Rescidence ligger inte långt från oss. Vi får ses på en fika nåt tag!

    Från: Rose-Marie den 06/11/14 09:34
    Det blev skitsnyggt med gardinerna.
    Hälsa partygrabbarna.

    Från: Kjell ( länk ) den 06/11/16 00:11
    Skål!

    SvaraRadera