onsdag, november 01, 2006

Mitt glada humör har regnat bort

Ikväll tittade jag på Pistvakt - och blev ledsen! Jag älskar tv-serien och har tittat på den ett antal gånger. Men i filmen är gamm’pojkarna bara tragiska eller också är jag är fjant-soft och humörlös.

Okej, är lite allmänt depp-sur. Hade bespetsat mig på en rolig kväll med Mr Tom på favoritkrogen Grand i Kata. Vi skulle fortsätta vidare till Roberts Pub i Karon som öppnar för säsongen ikväll. Men allt regnade in - omöjligt att ta sig in till Kata utan bil. Så här sitter jag och bloggar för andra gången idag.

Jag kanske är lite depp för att jag är alldels själv också, det är tomt i huset utan Ging. Han hade försökt skicka spökbilder till mig igår men telefonen vägrade. Mobilen är förmodligen inställd på den svenska servern. Det hade varit jättekul i går och baren hade varit fullsatt. Både thai och falanger hade festat på och dansat runt, så dom spelade ända till klockan två.

Nu när jag är på det här humöret är det lika bra att klaga vidare: Solstolspriserna på Phuket har dubblerats till 100 baht per stol. Enligt uppgift ska de ökas till 200 baht per stol nästa år! Nationalparksavgifterna har även de höjts med 100% och det kostar nu 400 baht för ett besök. Det är för mycket, för snabbt. Thailands turistindustri måsta passa sig. Det får inte bli så att folk slutar prata om det leende landet, och bara pratar om militärjuntor och prishöjningar.

Trevligt är att Kjell lagt in alla bilder från Gings och mitt bröllop under bonusbilder på bok-hemsidan. Lägger ut en bild här som gör mig glad - champagne och kärlek, det är grejer det!

Jag borde nog dansa mer och sitta vid datorn mindre! Och det ska jag, bara det slutar regna!

1 kommentar:

  1. Från: Pia den 06/11/02 12:06
    Mitt glada humör snöade och stormade bort igår. Man ska inte ropa hej....
    Kaos i trafiken runt Stockholm för det är ju en "happening" varje år snön kommer!
    Idag skiner solen igen, tack och lov, det är bra för humöret!

    Från: BM/Malee den 06/11/02 12:35
    Ja solen skiner här också, eller gjorde - nu är det mörkt! Solskenet ska jag blogga om nu.
    Sköt om er och ta det lugnt i vintertrafiken!

    Från: Nille ( länk ) den 06/11/03 13:24
    Jag tycker priserna överlag har tagit ett rejält hopp de senaste åren. På turistplatserna då, menar jag. Jag reser mycket till Koh Samed eftersom den är vacker och ligger nära Bangkok. Priserna har dubblats på ett par år. Inget trams utan marknad och efterfrågan. Vi åker inte dit längre under sässongen eftersom det inte går att finna boende till rimliga priser. Thailand bör inte slå knop på sig själva. Dock. Thailand är stort. Vi flyttar vidare till andra smultronställen.
    Kul att se ytterligare en Thaiblogg!

    Från: BM/Malee den 06/11/03 16:54
    Ja instämmer till fullo - de senaste åren har det varit kraftiga ökningar. Jag är oxå till Samet ibland, och där och på Chang är det nästan den högsta prisökningen enl min erfarenhet.

    SvaraRadera