torsdag, november 02, 2006

Ljuvligt på Nai Harn Beach

Under över alla under - jag har badat i havet! Idag sken solen och äntligen kände jag att jag verkligen ville bada. Åkte ner till Nai Harn på eftermiddagen, och va’ skönt det var att bara flyta runt! Och ligga på min strandmatta - ja, jag protesterar lite för mig själv och i tysthet mot solstols-prisökningen...

Jag måste försöka komma ihåg att jag är här på Phuket och har möjligeheten till sol och bad - man fastnar lätt i vardagslivslunk oavsett var man är i världen. Ska försöka fortsätta på njutningslinjen och ta manikyr och massage någon dag.

Vet ni hur man kan se om det är en långliggare från Ban Sayoarn (min by) på stranden? En bank har öppnat kontor här i byn och alla som öppnar konto hos dom för en solgul, riktigt fin strandväska. Vi var tre, inklusive mig, som hade sån väska bara på den lilla del av stranden jag var.

Det var väl nog nån mening med att jag inte kom in till Kata i går kväll - Roberts öppnade inte. När Tom var dit så snickrade dom, inte på låtar utan i trä. Eventuellt kör dom igång ikväll, vi får väl se. För ikväll provar Mr Tom och jag igen! Nu vill jag in till Kata och se lite folk, äta, dricka, skratta och dansa - åtminstone vifta lite med armarna i luften :-)

1 kommentar:

  1. Från: Carina ( länk ) den 06/11/02 14:57
    Har backat i din blogg och läst lite, men vilket fint hus ni bor i, ser ju ut som ett simshus(tv-spel) som är ju superfina!
    Trodde nog att du kom från Gävle för det stod något om att syrrans son Dennis kom hem från sjukhuset i Gävle.....måste ha varit det som gjorde att jag trodde det!
    Bad och massage låter helt underbart i mna öron, en massage om dagen blir det för min del när jag är i Thailand, blir smått beroende av det då jag är där.
    Inte alltid helkropp men någon liten del iallafall :-)
    Samma här, innerst inne alltid Gävlebo, extra mycket ikväll när Brynäs möter "sillstryparna" från Göteborg, då är jag VÄLDIGT mycket Gävlebo och inget annat!

    Från: Rose-Marie den 06/11/02 15:21
    Hej Carina
    Såg ditt inlägg här gå syrrans blogg.
    Vi är från Bollnäs, men som du vet så rustar vi ner sjukvården i vår kommun... Så vi får snällt packa oss i väg till Gävle.
    Visst ser det ljuvligt ut i stället för snön som vi har?

    Från: Carina ( länk ) den 06/11/02 19:08
    Hehe, förlåt Brittmarie att jag och syrran din chattar i din blogg :-)
    Instämmer med föregående talare, ser helt underbart ut med bilderna från Thailand tycker jag. Men jag gilar vinter också, men då menar jag INTE de vintrar vi har här i Gbg, en enda lång höst alltihopa men mycket kallare än i Gävle som jag ju bott i tills jag fyllde 40.
    Här blåser alltid i stort sätt vilket gör att det blir så råkallt trots att termometern visar 0 grader ibland!

    Från: BM/Malee den 06/11/03 11:01
    hej på er... deet är väl roligt att jag har en blogg-chat :-) Jag gillar också vårt hus, det är så hemtrevligt!

    Från: Rose-Marie den 06/11/03 18:23
    Hej Carina igen.
    ...kul med en chatt på syrrans blogg..
    Min saliga avlidne far sa alltid.
    Vintern är ingen årstid, vintern är en årligen återkommande naturkatastrof!
    --Nu när jag sjäv är mitt i livet så förstår jag vad han menar.
    Ha det så bra i Göterborg

    SvaraRadera