lördag, november 18, 2006

Förvirrade middagsgäster


I går kväll var jag och de svensk-thailändska turistdamerna på Grand Restaurant med Mister Tom. Stundom var förvirringen väldigt stor runt bordet. Tim och Saving envisades med att kalla Tom för Bosse(?) och Tom pratade ideligen engelska med Tim och Saving. Jag var väl lika osammanhängande som vanligt men jag såg i alla fall till att vi fick brinnande Irish coffee som avslutning. Sen gick vi i samlad tropp till rockklubben Easy Rider - men det var lite väl ljudligt för Saving. Hon var tvungen att få ett par öronproppar av mig! En väldigt lyckad och kul kväll: Tack och hej till Tim och Saving som i morgon reser vidare!

Idag var det exakt en månad sedan jag började blogga - och just idag passerade vi 3.000 träff! Jättekul att så många vill följa oss och vårt liv. Och ni är såna trevliga och vänliga själar ni som hälsar på. Man blir alldeles rörd av alla snälla kommentarer och får ny energi att skriva mer. TACK till er alla!

1 kommentar:

  1. Från: Åsa den 06/11/18 17:55
    Man försöker ju följa med i utvecklingen.
    SKÅL på bloggen (Bollnäs slog Broberg igår kväll i dansen på Sävstaåas).

    Från: Malee/BM den 06/11/18 17:58
    Aha - ja det är värt att fira! Ta en åt mig med, jag måste gå och sova nu. Skååål - eller Chock Dee som vi säger här!

    Från: Kjell ( länk ) den 06/11/18 18:28
    Grattis, gullet! Härligt att se att en del av oss har intressanta liv!

    Nu ska jag fixa Land, hade jag tänkt. Kanonartikel, ju!

    Kram!

    Från: Malee/BM den 06/11/19 06:30
    ;-) jooo - Land är fin!

    Från: Kenneth ( länk ) den 06/11/19 17:51
    Så skönt att bo halva året där det är varmt.... Nu kan du spara minst 20% på din nästa resa... kolla min blogg...

    Från: Carina ( länk ) den 06/11/19 19:59
    Jag tycker att det är spännande att läsa bloggar som handlar om lite av varje.
    Just det som din gör men i Thailand istället för i Sverige, skoj!
    Kram CArina

    Från: Pialotta ( länk ) den 06/11/20 10:52
    Lite kul det här att hitta denna blogg.. tack för du "reste ända hem till Sverige" och just min blogg. Min dotter med familj reser Annandag jul just till Thailand och
    Phuket. De ska vara där i 3 veckor. Familjen har tillbringat sin tillvaro där vid 3 tillfällen innan och bara älskar landet.
    Önskar jag kunde bli instoppad i någon resväska och följa med, men....
    Måste vara härligt att bo där just på vinterhalvåret.. komma bort från kyla och eländes elände.
    Kram till dej och er alla. Ska nu ta till vara blogg adressen och skicka den till min dotter.

    Från: Malee/BM den 06/11/20 11:21
    Kenneth: Jo det ÄR skönt. Ska kolla dina tips!

    Carina: Din med!

    Pialotta: Det är det som är så kul med bloggandet - man hittar vänner man inte visste fanns... överallt Å för mig är det skönt att "resa till Sverige" ibland! Hälsa din dotter Välkommen från mig!

    SvaraRadera