torsdag, november 16, 2006

Bugga dig smärtfri!

Den svenska party- och musikälskar-kvartetten Mister Tom, Kalle, Johan och jag for i hyrd bil och lugn takt norrut. Nudlar med kyckling intogs på en resturang där utsikten var bättre än maten, en timme senare möttes vi av Ging vid Khao Lak Inn.

Efter några timmars attack-vila kastade vi oss ut i Nang Thongs vibrerande nattliv - fast vi vibrerade nog mer än nattlivet. Khao Lak är inget hålligångställe direkt. Det var väldigt mycket folk på Happy Snapper men det var en prat-kväll, alla satt i små grupper och lyssnade på bandet, men ingen dansade. Stackars Johan hade ont i magen men satt tappert kvar så länge bandet spelade. Mister Tom fick alldeles för lite konjak så han blev också trött...

Jag och Kalle var däremot rätt pigga, så vi satte igång och buggade. Han är jätteduktig och jag blev smärtfri. Har haft ont i ryggen ett tag men efter buggnings-stretchingen kändes det bättre än på länge! När Happy Snapper stängde tyckte nattugglorna Kalle, Ging och jag att lite längre ville vi vara ute. Vi for ut och letade en bar eller karaoke-ställe eller nåt annat - vad som helst - bara det var öppet. Men vi kammade noll. Vi åkte hit, vi åkte dit, men ingenstans fanns någon vaken! Kolsvart och nedsläckt överallt. Så det blev nattinatti. När Kalle och Johan läser detta är dom redan hemma i kylslagna Sverige. Hej på er goa’ gubbar - ses snart igen!

1 kommentar:

  1. Från: Carina ( länk ) den 06/11/16 19:14
    Usch så besviken manblir när man är partysugen och allt är stängt, hemska tanke!! När vi åker till Thailand i jan så börjar vi med 2 nätter i Bangkok sen vet vi inte så mycket mer än att vi iallafall ska till Phuket några dagar, Stefans pappa (min svärfar) och hans fru är där under tiden vii reser runt så vi tänkte hälsa på dem såklart. De bor i Sundsvall annars så vi träffas sällan hemma i Sverige! Blir nog runt Krabi som vi reser runt lite, är väl det vi pratat mest om så det kanskeblir så! Några tips kanske?
    Både på resmål och boende!!
    Kolla in min gamla blogg får du se, skrolla ner till 21/9 och titta på bilderna där!! http://skalet2001.blogspot.com/

    Från: Malee/BM den 06/11/17 02:49
    Tihihi... tackar jag för Har du köpt den tro? För i så fall kan du ju hitta lite tips där! När ni är i Krabi, missa inte utflykt till Koh Hong som är bland det vackraste jag sett i mitt liv!

    Från: Kalle den 06/11/17 14:44
    Tjena Vännen! Tack för senast, det var kanontrevligt. Sitter nu på jobbet, bara att dra in nya pengar så ses vi i slutet av februari. Hälsa Ging och alla härliga lirare där nere. Kram Kalle

    Från: Malee/BM den 06/11/17 20:22
    Määää - är du hemma redan OCH på jobbet! Du är stark du! Jag just hemkommen från lite lätt firande i Kata Jag hälsar alla - åsså ses vi snart igen, lova att bugga med mig då! Kram

    Från: Isabelle den 06/12/04 21:30
    Hej! jag hamnade på ´denna blogg på något sätt och jag har själv varit i Khao Lak. Ni besökte inte en resturang som heter Tukta ? Det är en familj som hade resturangen och förlorade allt under Tsunamin, de skulle bygga upp det igen och jag undrar ifall du har stött på Tuktas. Ligger längs stranden nära Happy snapper (mysigt ställe) =)
    //issa

    Från: Malee den 06/12/05 02:19
    Hej!

    Var mycket på Tukta innan tsunamin - har däremot inte sett till dom efter. Den gulliga, glada och hjälpsamma sonen i familjen avled men de andra klarade sig. Jag ska kolla om jag hittar dom igen när jag är upp nån gång.

    Från: Isabelle den 06/12/05 17:09
    hej! Ja, sonen som avled hette Klang. Jag vet däremot inte om hans kusin Nung avled också, från informationen jag fått verkade det så, men jag är inte helt säker! vore oerhört tacksam om ni skriver något om hur det är med dem ifall ni åker dit igen!!
    /isabelle

    Från: Malee den 06/12/06 03:06
    Jag ska kolla vid tillfälle. När kan jag inte lova. Nung betyder "lillebror" och det kallar man även alla vänner som är yngre, kusin är det samma sak med, man behöver inte va släkt. Vet du om den Nung du menar tillhör "biologiska" släkten eller vänskaps-släkten?

    Från: Isabelle den 06/12/07 21:31
    Ok, det visste jag faktiskt inte! Men vad jag har förstått så var dom biologiska kusiner, Klang var Tuktas son och 'nung' Tuktas systers son om jag förstått saker och ting rätt!
    //Isabelle

    Från: Malee den 06/12/08 04:43
    Ok, lovar kolla när tillfälle ges.

    SvaraRadera