söndag, oktober 29, 2006

Åskan - och strömmen går


Gick till sängs själv - vaknade med en man vid min sida! Tack och lov var det min egen. Efter puben stängt igår natt installerade Ging sitt trumset och åkte hem. På måndag när Happy Snapper öppnar igen kommer det vara rejält tryck på puben. Denna säsong ska bandet bli mer party-betonat - de har varit lätt jazziga förr. Ska bli spännande att lyssna till den nya konstellationen som även har en ny sångare, Wood från Hat Yai.


Igår hade vi ett oväder som hette duga! Det åskade och regnade med sån styrka att jag nästan blev mörkrädd! Strömmen gick och visst är det mysigt med levande ljus, men man kan ju inte göra ett dugg. Så där satt jag, och satt, och satt... Till slut tröttnade jag och gick helt sonika och lade mig. Lite svårt att sova när åskan mullrar, inte i fjärran utan vid husknuten! På bilden faller regnet så hårt att det ser ut som snö!


När ovädret brakade lös satt jag och skrev inlägg på "The very thai forum" på Thailandguiden.se. Där finns många kunskaps-generösa människor som ger tips om hotell och resmål. De ger även råd om allt från visum och malariatabletter till cykelbutiker! Besök sajten om du har några undringar om Thailand.
En av anledningarna till att detta forum är så bra är dess moderator, cyberrymdens ordningsvakt. Han ser till att elaka påhopp och helknasiga inlägg rensas bort. Jag applåderar dig "Martin666", du är kanon!
Det hände dumma grejer på forumet strax efter, läs de andra inläggen under "forum och Internet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar