fredag, oktober 20, 2006

Moppar och papper


A, min thailändske bror, kom med försäkringsfolk i släptåg, det var dags att besiktiga moppen. Normalt sett ska du åka in till Phuket stad och få den undersökt men eftersom A känner försäkringsfolket så gör dom ett undantag och besiktigar på hemmaplan. Undantag i det här landet är ofta mer regel än undantag... En man stod bredvid och höll i sina papper och en kille kollade moppen - de kommer tillbaka efter helgen med räkning och skattekvitton.

Annars gick gårdagen mest i "var är -matens" tecken. Till lunch var Ging sugen på Isaanmat, så vi åkte till ett nyöppnat ställe i närheten - som visade sig vara stängt. Då föreslog jag vår lilla hål-i-väggen-resturang som har superbra Pad Thai, men dom hade slut på just Pad Thai! På kvällen vill Ging ha Pizza Huts gratinerade broccoli, han är otroligt förtjust i ost efter sin svenska sommar. Men dom hade slut på broccoli och vi fick äta på översta våningen på Central Festival där dom har en s.k. food court - jag tog anka och han nåt väldig kryddig gryta som tydligen var toppen.

Nu blev jag hungrig... tror jag ska åka ut och lyxa mig och äta frukost på restaurang, det har öppnat ett ställe i korsningen ner mot Nai Harn som har bufféfrukost för 120 baht. Perfekt start på en ledig helg! Hoppas ni får en riktigt trevlig helg varhelst ni må vara i världen!

1 kommentar:

  1. Från: Daniela ( länk ) den 06/10/21 05:14
    Sawasdee kah!
    Va glad jag blev att jag hittade din sida! Hade för ett år sedan ett förhållande med en thailändare det varade i 3år och under den tiden fick jag uppleva en massa spännande saker, var tex i thailand med hans familj och träffade hans mormor och resten av hans släkt där borta. Fick uppleva saker som kanske inte vanliga turister får. Så nu blir jag så glad att jag kan komma hit och kolla lite då och då och drömma mig tillbaka.
    Jag kommer definivt tillbaka!
    mvh, Daniela

    Från: Malee/BM den 06/10/22 14:26
    Välkommen! Du får så gärna låna vår verklighet när du lider av Thailands-längtan :-) Chock dee, Kha!

    SvaraRadera