måndag, oktober 23, 2006

Happy på Happy Snapper!


Det gick från solsken till störskur till solsken till åskväder i Khao Lak i lördags! Vi kom upp redan vid lunch och checkade in på Nang Thong Resort. Högsäsongen har inte startat så vi fick ett jättestort rum med AC, badkar, tv och kyskåp för 800 baht - inte illa. Sen var det till att trycka på solhatten och ut och spana. Eftersom vädret var så omväxlande regnade jag in på nästan varje hotells restaurang. Tror jag lyckades dricka sex fruktshaker på samma dag!

Nang Thongs problem inför säsongen tror jag blir brist på rum. Det finns en del ställen på stranden som är öppna, men långt ifrån alla är klara. Det byggs i turbofart - de måste öppna första november! Ingen i Khao Lak har råd att förlora ännu en säsong. Det känns lite konstigt när man ser grönskande trädgård åt ena hållet - och när man vrider på huvudet är det bara grushögar och traktorer... För er som är intresserade av boende i Khao Lak, håll ögonen på min hemsida - jag ska lägga ut en rapport om hotell så fort jag (och Kjell som bygger sidan) hinner.

Khao Lak ska vara väldigt tacksamma för vindelväxter. Thailändarna har städat undan alla husrester och bråte efter tsunamin och på de områden de inte byggt upp nåt på har de rosablommande vindelväxterna tagit över och det ser bara grönt och trevligt ut.

På kvällen hälsade vi på Pitak och Aeh i Happy Snapper Bar - där Ging ska jobba i vinter. Mycket folk var det inte men vi hade skoj ändå. Ging var upp och gästspelade med bandet, kul att se honom bakom trummorna igen! Naturligtvis lyckades inte Ging och jag gå hem i normal tid. När baren stängde stannade vi och umgicks med Pitak och Aeh tills tre-fyra-tiden på natten. Pitak undrade lite försiktigt om inte Ging kunde komma och börja jobba snart... så redan på torsdag ska han flytta upp. Vi är lite baklänges - först gifter vi oss, sen flyttar Ging ut efter några månader. Men jag tror att han kommer att trivas i Khao Lak, inte minst för att han får jobba med mycket duktiga musiker! Pitak och Ging är gamla spelkompisar från rockstjärnetiden med Olarn Projekt och mycket goda vänner. Fast det blir lite tyst och ensamt här hemma på Phuket. Han kommer bara att vara hemma två dagar i veckan framöver.

På bilden ser du Ging, Otto i baren, polarna Pitak och Ging åsså hela bandet.

1 kommentar:

  1. Från: Pia den 06/10/23 14:20
    Det verkar vara härligt, trevligt ditt liv, förutom att vara gräsänka förstås! Men, inget ont som inte har något gott med sig.
    Här är det riktigt höstrusk, regn, regn, regn!


    Från: Malee/BM den 06/10/23 17:10
    mmmm - har inte mycket att klaga på. Egentligen tycker jag att det är väldigt hett just nu - men det får jag väl inte klaga på...

    Från: Eva den 06/10/24 00:36
    Hej!
    Skickar en kall men solig (än så länge) hälsning från Island. Ert hus ser så härligt ut med underbar trädgård. Hm, förutom alla djuren som jag helst inte vill träffa. Typ ormar och sånt. Ha det bra!!

    Från: BM/Malee den 06/10/24 03:00
    Ja vi har lite varmare än er, bra för trädgård! Och vill man ha mycket grönt får man djuren på köpet...
    Till er andra: hälsa på Evas blogg från henens verklighet på Island - hon var en av dom som inspirerade mig till att börja blogga! http://isbubblan.blogg.se/


    Från: Mattias den 06/10/24 09:17
    Vi ses, nasta vecka!!!
    Aker fran Isan i overmorgon via ett par dar i Bkk...
    Long time no see :(

    Från: Bm/Malee den 06/10/24 10:35
    Kul! Vi får se till att träffas snart då, för visst var det löjligt länge sen! Ha en trevlig resa neröver landet.

    Från: Petra ( länk ) den 06/10/25 09:09
    ja men så perfekt! jag och min pojkvän funderar på att åka till thailand i vinter, men vet inte vart eller hur man ska boka osv? tipsa gärna! kram!

    Från: BM/Malee den 06/10/25 10:23
    Nämen här är du igen Petra:-) Visst kan jag ge tips. Men jag tror jag ska läsa lite mer på din blogg om vem du är först, så jag skickar er till rätt ställe! Påminn mig gärna...

    SvaraRadera