lördag, december 17, 2011

Party på onsdag med Chock Dee & Job2Do

Onsdag 21 december har Gings nya band premiär i Karon som förband åt Job2Do. Det ska bli väldigt spännande att höra. Dom spelar modern reggae, ska och lite Santana och soul. Premiären går av stapeln på baren "75 Satang" i Karon. 

Förr i tiden gick det 80 satang på en baht. 75 satang används som uttryck för lite småknasig, ungefär som vi använder "hissen går inte ända upp" och "alla hästar är inte i stallet". Här kan man säga "han är bara 75 satang". Så på småknasbaren 75 satang kommer jag och rätt många andra finnas på onsdag. Party!

Färdbeskrivning: Om du har havet i ryggen, gå in på vägen där Orchid Resort ligger (och Robert Pub tidigare låg). Efter Orchid Resort, gå vägen in till vänster, på din vänstra sida ligger "75 Satang". Gings band Chock Dee spelar från kl 22. Job2Do går på scen runt midnatt.

Bilden på Ging är från i somras då vi åkte pariserhjul i Göteborg.

11 kommentarer:

  1. Å vad kul! Önskar att jag var där! Men jag kanske får chansen i mars....
    Hälsa "Good luck" till Ging från mig!
    Visst ja - ni åkte ju Göteborgshjulet. Nu ska det försvinna - till Liseberg tror jag.........

    SvaraRadera
  2. 80 sataeng på 1 baht? Det går väl 100?

    SvaraRadera
  3. Marie-Anne, det tro jag säkert du får!

    Anonym, för länge sedan gick det 80 satang på en baht. Numer går det 100. Hur länge sen det var vet jag inte. "Long long time ago" enligt Ging :D

    SvaraRadera
  4. Ska bara bli sååå kul, och "småknasigt" är helt ok! Vi är laddade. ;)

    SvaraRadera
  5. Då misar jag dom ännu en gång med ett par dagar. vet du om det finns pelplan på Job4do någonstand (vi kommet 23 dec och stannar i 2 veckorj, mvh Hopia

    SvaraRadera
  6. Närmare än så här kommer nog varken Ging med Chock Dee eller Job2Do.
    Vi laddar för ett besök på onsdag, med några kompiisar.
    Jag skall sova "Kamel" så det skall nog funka.
    Popp kan mai.
    Pelle

    SvaraRadera
  7. Hannele, ses på onsdag!

    Hopia, spelplan och spelplan... det finns en FsceBooksida som uppdateras åtminstone ibland... Sök Job2Do på FB

    Pelle, va skoj - då ses vi!

    SvaraRadera
  8. Har faktiskt inte hort det med sma knasig och Satang.. Tack for tipset :-)

    SvaraRadera
  9. Johannes, med tanke på att jag inte är riktigt säker på hur knasig eller hur pass oförskämt det är bör du kanske använda "75 Satang" med försiktighet :D Vill inte vara anledning till att du får blåöga...

    SvaraRadera
  10. Hoppas att spelningen var bra! Önskar er en riktigt God Jul/Kram Susanna

    SvaraRadera