lördag, oktober 15, 2011

Hej då Sverige - Hej Thailand!

Då är väskorna packade och taxi beställd. Sex månader och två veckor har gått otroligt snabbt! Även om jag gillar Sverige så känns det skönt att hänga undan skinnjacka, handskar och halsduk och fara på miniturné ner till Phuket.

Resplanen är: Stockholm Arlanda - London Heathrow - Suvarnabhumi Bangkok, för att i morgon kväll lokal tid hämtas upp på Phukets flygplats av Ging. Hoppas inga plan fastnar i Rom...

Ging säger att solen skiner över södra Phuket sen ett par dagar tillbaka. Låter bra, trevligare ligga i hängmatta om det inte ösregnar! Rapport kommer när jag installerat mig. Om nätet funkar. Det är inkopplat, men ingen har använt det på månader så man vet inte säkert om det verkligen finns någon signal där...


7 kommentarer:

  1. Ha en bra resa och snart är du hemma, igen1

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka hit till Thailand, säger vi då!

    SvaraRadera
  3. välkommen tillbaka till country of Smile/Annika

    SvaraRadera
  4. Trevlig resa! Skönt att slippa släpa på vinterjackor, mössor och långkalsonger ;) Själva förbereder vi oss för den kalla årstiden nu.... ;)

    SvaraRadera
  5. Välkommen till Thailandet.
    Du hade returbiljett med British Airways kan jag tänka, annars kan man bli lite sur på dylika förseningar.
    Jag har 3BB uppkopplig, kabel rakt in i datorn, det fungerade perfekt efter 5 mån. uppehåll.
    Hoppas resan var angenäm.
    Pelle-Thai

    SvaraRadera
  6. VÄLKOMMEN HEM och hoppas resan gick bra utan en massa onödiga förseningar.

    SvaraRadera
  7. Halloj från Ban Sayoarn. Hemma och allt funkar på en gång, både nät och telefoner :D Nu ska jag ut och kolla om restaurangerna fungerrar också... Vill ha svalkande shake för här är jättevarmt. Strålande solsken från blå himmel välkomnar mig!

    SvaraRadera