tisdag, oktober 11, 2011

Hälsingar är begåvat folk!

Blir alltid glad när det går bra för Hälsingar i allmänhet och Bollnäsingar i synnerhet. Man är väl lokalpatriot! Möt Jim som spelade på Rock City i Patong (gammal intervju). Han har även en låt med i Melodifestivaljokerleken just nu... oj vilket ord!



Sen har vi Magda, som visserligen inte finns i Thailand, men passar på att pusha hennes fina utställning när jag är i rekommendations-farten! Om du är i Stockholm, titta in på Svea Galleri i Gamla stan denna vecka. Men skynda dig, Magdalena Brunzell och Anetts Gustafsson tavlor visas bara fram tom 13 oktober, dvs torsdag! Båda tjejerna skapar mycket vacker konst!

4 kommentarer:

  1. Jag vill gärna hålla med dig, men det finns säkert än och annan "skitstövel" där också, för att citera Karl-Oskar från "utvandrarna".
    Jag känner bra bra folk från Hälsingland, "kvinnfolk och karlfolk".
    Har Älgjakten dragit sig ner dit tro?
    Får man leverera en jakthistoria i Älgtider?
    Älgjägaren hade tagit av sig ryggsäcken och lutat den mot ett träd en bit ifrån, där han satt på passet med bössan mellan bena, slumrar han till, men vaknar av ett brak i skogen, yrvaken råkar han dra av ett skott rakt i ryggsäcken, varvid han säger, "Vilken tur att jag inte hade den på mig".
    Pelle-Skog

    SvaraRadera
  2. Det finns alla slags folk på alla slags platser.
    Om älgjakt har jag ingen kunskap alls, det är möjligt att det knallar runt folk som knallar nu. Tror vi kallar dig Skogsmulle idag Pelle!

    SvaraRadera
  3. Men hur det kan puffa sig, jag hade "Skogsmulle" som signatur, tog bor den för bara "Skog" och så fyller du på till "Skogsmulle" det kallas nog både telepati-empati och teamwork
    Pelle-Telenorpati

    SvaraRadera
  4. Vi tänker lika Pelle-Telenorpati :D

    Va sknt det ska bli att komma ner nu! Tycker det är kallt här nu...

    SvaraRadera