fredag, november 12, 2010

Dumma, dumma Kina!

Vi vill inte ha er väder-depression Kina! Ni hade gärna fått behålla det tropiska lågtrycket (på engelska: depression). Er depression gör oss snart deprimerade! Efter en solig morgon öser det återigen ned utanför fönstret. Igår regnade det hejvilt hela dagen och halva natten.

När vattnet går över vägen kan man undra var vägen tar vägen. Det undrade i alla fall utlänningen som satt och kliade sig i huvudet när jag kom förbi. Med ett hjul i diket satt han och funderade hur han skulle ta sig därifrån - gatan låg öde. Ingen går ut när det nästan regnar genom paraplyerna. Hjälpsamma jag gick och åt istället för att knuffa bil i ösregn... Kallot kunde man gå till, men grannrestaurangen låg öde. Det fanns ingen som helst möjlighet att ta sig dit. Personalen stod och kikade ut över regn-sjön och undrade förmodligen hur dom skulle ta sig hem.

Enligt väderprognosen är vi inne i slutskedet. Ikväll eller i morgon ska tydligen ovädret vara borta från Phuket. Jag hoppas metereologerna har rätt, annars får vi köpa båt... jag överdriver lite :-)


4 kommentarer:

  1. Samma väder hos er som hos oss, jag tror att världen vill bli torrlagd snart. Man sitter inne och surar, ja, inte alltför farligt dock. Vi tar oss lite ro och vila och stökar undan saker så vi slipper dem sen när vädret blir bättre. Simma lugnt, kram på er!

    SvaraRadera
  2. Nu har vi solsken igen! Fast Simma lugnt-uppmaningen passar ändå idag... se dagens inlägg ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är sådana dagar man får tid att "städa i plånboken" sade storbonden.

    SvaraRadera
  4. Pelle, så mycket har inte jag att städa i plånboken...

    SvaraRadera