torsdag, augusti 12, 2010

Middagsmys i Nai Harn

Här sitter ofta Ging och jag och smaskar i oss Massaman och annat gott i de kulörta lyktornas sken. Number 1 heter restaurangen och ligger på kullen mellan Nai Harn och Rawai. Ägaren var tidigare chefskock på Banana Corner i Nai Harn, han är en hejare på att laga både västerländsk och thailändsk mat och stället blir mer och mer populärt. Det är en vanlig villa där dom har restaurang i trädgården, det finns även dukade bord i husets carport. Personalen är trevlig, stället är mycket rent och maten läcker.

När dom öppnade hade dom ett otroligt konstigt och svåruttalat namn - ingen kunde uttala det. Till och med thailändare glömde bort vad det hette. Stället kallades för allt mellan "Massaman-man" till "X-Banana". När dom bytte till Number 1 blev det betydligt enklare, fast vi kallar det fortfarande för "Massaman-place". Men Ging & jag är lite efter... Vi envisas vi med att kalla J-Fai för stenbordet också, trots att stenborden ersatts av träbord för länge sedan.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

8 kommentarer:

  1. Oh vad det ser mysigt ut! Man kanske skulle öppna en mini-restaurang under carporten? Nä förresten, vi har ju ingen, får bli i garaget då.

    Undrar om det inte var just den restaurangen som var uppe på tapeten sist men tyvärr missade vi den. Får bli nästa gång, längtar!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kanske jag skall ge mig ut på inköpsrunda med lyktor till trädgården.Smaklig måltid!

    SvaraRadera
  3. Det ser jättetrevligt ut och Masaman är supergott!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad mysigt det ser ut! Längtar ännu mer ner till Thailand när jag ser sådant här! Lyckost där!

    SvaraRadera
  5. Hannele, garaget låter inte riktigt lika mysigt, haha! På vägen över berget från Rawai till Nai Harn finns Number 1 - så det är nära er.

    Åsa, klart du ska ha kulörta lyktor i trädgården!

    Annika, ja och ja.

    Lotta, glittrande ljus ger Thailandskänsla, hade jag varit hemma skulle jag längtat hit också ;-)

    SvaraRadera
  6. Tack för restaurangtipset! Banana är ett av våra favoritställen så vi kommer säkerligen att gilla Number 1 också.

    SvaraRadera
  7. Christer, skrivit i din blogg också men för de som inte läser den; Maten är bra på Banana - men ännu bättre på Numer 1!

    SvaraRadera
  8. Number 1 menar jag naturligtvis, inte Numer 1...

    SvaraRadera