tisdag, augusti 24, 2010

Egotrippad klocka

Klockan 18 igår började en avskyvärd instrumental, elektronisk version av "Happy birthday" att ljuda i huset. Det var ingen telefon konstaterade jag snabbt, inte heller kom oljudet från Tvn eller någon av våra musikmaskiner.

I sovrummet fanns svaret. Där stod vår kub-klocka och glödde i olika färger. Den spelade dessutom högljutt för sig själv. Vi har aldrig använt den som väckarklocka, bara som enkel tidvisare. Eftersom varken jag eller Ging fyllde år får man förmoda att klockan hade födelsedag... så grattis kära klocka! Som födelsedagspresent lovar vi att börja använda dig lite mer så du slipper känna dig så ensam att du börjar spela på eget bevåg!

Igår hade DSI (krisgruppen) presskonferens om utredningen av vem som var ansvarig för dödsfallen i Bangkok i samband med demonstrationerna. Citat: "
Vi har kommit fram till att de 91 personerna som omkom dött en ontaurlig död förorsakade av andra människor". Det hade jag kunnat tala om också...

6 kommentarer:

  1. Jaså, de hade kommit fram till detta på DSI. Inte speciellt bra reklam för Thailand och alla leenden gör inte saken bättre. Loose face, säger jag bara. Grattis klockan! Kram S

    SvaraRadera
  2. Ja dom har tänkt till på DSI. Dom har fått 300 personal till, undrar vad dom gör? Konspirerar om konspirationer?

    Regeringen har gett ny tidsgräns. Dom vill ha utredningen klar inom 60 dagar.

    Klockan tackar ;-)

    SvaraRadera
  3. I morgon bitti kommer jag att vara vaken långt innan jag går upp.
    Här behövs ingen väckarklocka, det kallas resfeber
    Take off med Thai 14.30 destanation Phuket

    SvaraRadera
  4. Festlig klocka och märkligt att man ska ha tillsatt en grupp människor som kommit fram till något som är uppenbart.

    SvaraRadera
  5. Hej ResPelle! Hoppas ni får en trevlig resa och att vårt soliga väder håller i sig nu när ni kommer!

    Annika, njaaa... så märkligt är det inte. Det är nog inte så lätt att få ordning på utredningen. Dom lär ju inte heller få jobba ifred och säga vad som helst. Dom styrs nog rätt mycket, då det finns starka krafter som vill ha entydiga svar som enbart ger hundhuvudet till en sida. Skulle utredningen visa sig vara opartisk skulle jag bli glatt överraskad.

    SvaraRadera
  6. Mmmmm, det är nog så det går till.....

    SvaraRadera