måndag, mars 22, 2010

Synd om oss Bollnäsingar!

För första gången på 54 år var Bollnäs i final i bandySM. Då glömmer även jag att jag inte alls är sportintresserad och tittar och hejar så gott det går - från Phuket är det rätt långt till Uppsala där matchen just slutat. Nu visar dom bilder på glada vinnare och pratar om va’ bra Hammarby är, då kan jag lika gärna blogga - sade jag surt... Fast grattis till er alla som håller på Bajen och laget självt naturligtvis!

SvT Play fungerade bättre än jag trodde, och det kändes rätt exotiskt att sitta här i värmen och titta på Giffarna spela final i bandySM!
Bättre lycka nästa gång Bollnäs - låt det inte ta 54 år till nästa finalmatch!

8 kommentarer:

  1. Attans - nu är det inte så kul att vara Bollnäsbo! Men visst är det kul att se SVT PLay nere på Phuket? Hitta något roligare än bandy att kolla bara....... Deppa inte, det går säkert bättre nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Grattis Hammarby, tyvärr Bollnäs det räckte inte ända fram, men det var på tiden för Bajen, hjälmarna började få "lagerskador" så många gånger som de packades upp och ner.

    Jag har tre sekunder play och sex sekunder buffering med min trådlösa conection, men nu är det en vecka kvar, så det får vara till hösten med en annan uppkoppling!

    SvaraRadera
  3. Marie-Anne, inte deppar jag inte. Det tror jag inte någon annan Bollnäsing gör heller. Herregud vi fick ju silver efter att inte ens varit närheten på över ett halvt sekel!

    Pelle, dags att åka hem alltså. I den värmen vi har kan det vara skönt att komma hem till svalka en stund!

    Mitt SvtPlay (eller snare min uppkoppling) är betydligt bättre. Knappt någon buffering alls. Det var mycket bättre än jag trodde!

    SvaraRadera
  4. Grattis då till silvret, Bajen var väl som sagt kanske värda att få guld äntligen.

    SvaraRadera
  5. Heja Bajen


    Isaanbo

    SvaraRadera
  6. Lotta, det var dom. Men var dom vungen att få det nu. Dom hade ju väntat så länge att dom kunde vänta ettt år till tycker Bollnäs-jag ;-)

    Isaan, hejar du redan inför nästa år, haha! Men Grattis till dig då, såg du på SvT Play också?

    SvaraRadera
  7. Grattis! Det verkar vara en vinn en resa period just nu. Själv var jag på Travel-Lodgics resmässa i Malmö och vann en resa till Toronto.

    SvaraRadera
  8. Budgetresande, Grattis till dig, häftigt att åka till Toronto! Undrar varför du la in kommentaren på badnyinlägget?!

    Hur som helst, mer budget än gratis finns inte ;-)

    SvaraRadera