tisdag, februari 09, 2010

Vi gillar kryddstark mat

Här avnjuter(!) Rose-Marie och Håkan thailändsk sushi. Omdömet blev: fulsnygg mat! Jag såg precis likadan ut när jag provade en bit, men ingen hade kameran uppe, tack och lov. Det var inte fisken som gjorde att man grimaserade, det var röran man doppade i som brände till från gommen ända bakom öronen! Bilderna är ett hejdå till min syster och svåger som nu ska hem och skotta snö! Något de också grinar illa över. Hej då, det var väldigt roligt att ha er här!

Igår ringde jag telefonbolagets kundservice. En röst sade: our all stafff is injes, please hold the line. Injes? Tror ni det är engaged (upptagna) dom menar? Hur som helst slutade dom vara injes rätt snabbt och jag fick svar på min fråga.



6 kommentarer:

  1. Tack det var fantastiskt att vara här en månad och bara njuta...fast det inte ser ut så på dina bilder

    SvaraRadera
  2. I don't know also - är också mkt bra....
    Vad f-n är injes......man slutar aldrig att förundras/Kram S

    SvaraRadera
  3. Man vänjer sig vid den starka maten,
    fast sushi har jag inte prövat.

    Det kyckling i alla varianter i den här familjen, när hustrun serverar cornflakes till frukost och jag börjar picka i mig den då är det dags att byta till fläsk.
    Jag tror att thailändare ofta uttalar engelska ord som dom hör, dom
    skulle kunna vara "engaged" det liknar på uttalet.

    SvaraRadera
  4. Påminner mig om den unga thailändska damen som råkade trampa mig på tårna och utbrast:
    E Kill Mi, E Kill Mi.
    Jag tyckte att hon överdrev, så farligt var det inte, tills min polare översatte E Kill Mi till: Excuse Me.

    SvaraRadera
  5. Oj - känner hur smaklökarna krullar sig när jag ser bilderna!

    SvaraRadera
  6. RM, nu är ni snart hemma i Bollnäs, trots ofrivillig övernattning i Bangkok...

    Susanna, "I dont know also" vad dom sysslar med många gånger ;-)

    Pelle, prova thaisushi, doppa rejält i såsen och ha kameran i beredskap ;-)
    Jag är som du, jag börjar snart kackla av all kyckling jag sätter i mig.

    Visst är det engaged dom menar, men hur tänker man när man spelar in ett telefonsvar som är svårt att fatta?!

    Silvia, hahaha - den var bra!

    Marie-Anne, ja det krullar sig ända in i hårrötterna.

    SvaraRadera