fredag, januari 01, 2010

Vad är frågan?

Igår festvägrade jag och var hemma med våra hundar som inte är speciellt förtjust i explosioner och fyrverkerier. Vid midnatt märkte jag vilket bra läge vårt nya hus har. På den nya resorten snett nedanför oss i byn hade dom ett enormt fyrverkeri - det hade även Mangosteen Resort som ligger alldeles bredvid oss. "Greken på hörnet" (vår närmaste restaurang) hade fest och brände även dom av fyverkerier så det stod härliga till. Mitt emellan stod jag och njöt av skådespelet.

Jag brydde mig inte ens om att ta fram kameran, fyrverkerier ska upplevas live. Senast vi hade ett åskväder försökte jag fånga blixtarna. Det gick inte speciellt bra. När jag tagit en drös bilder tror jag kameran blev trött på mig - ett frågetecken blev resultatet! Så nu undrar jag vad kameran vill veta?

Vad Ging vill veta vet jag. Han ställer sig frågan: hur länge får jag sova! Dom spelade till halv fem i morse! Det satt bara folk vid tre bord när det var dags för nedräkning. Men sen bara smällde det till - 10 minuter senare fanns knappt plats att stå inne på Robert Pub. Så nu sover käre maken sött och kommer nog göra så ända till kvällen.

Jag ställer mig frågan; hur funkar Facebook? Jag tror jag måste ta en kurs. Lade in bloggen på min sida och inte vet jag vad jag gjorde, men nu prenumererar jag på mig själv! Det är en aning onödigt. Någon gång ska jag försöka sätta mig in i Facebook-världens mysterier. Men inte idag.

9 kommentarer:

  1. Vad gäller Facebook har jag ingen aaaaning, törs inte börja, tror det tar för mycket tid att jag blir för absorberad. Vill göra andra saker i mitt liv också. Hoppas maken får ta igen sig en aning och att du samtidigt kan tillbringa tid med honom och göra ingenting. Ha det, kram!

    SvaraRadera
  2. Registrerade mig på Facebook och hängde kvar i ett par veckor. Gick sedan ur då det inte riktigt var min grej. Det är för stor spridning av info av privat natur som går ut i cyberrymden helt utan min kontroll och som kan användas av vem som helst i fel syfte. Jag nöjer mig med min blogg.

    SvaraRadera
  3. Åsa & Annika, jag är mest förbryllad över facebook. Tvivlar på att jag komemr bli storanvändare, men man ska aldrig säga aldrig.

    Gott nytt år Hollywood!

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig och Ging god fortsättning. Hoppas det nya året blir rikt på alla sätt:)

    Varma kramar Cilla

    SvaraRadera
  5. God fortsättning. Hoppas ni får ett schlappt år i år!
    Asiater har bra fyrverkerier, men vi satt på en resaurang i La Grande Motte och såg när Frankrike firade 200 år sedan revolutionen. Det smällde högst störst och vackrast jag sett live.
    Vi har också fått vidgade vyer i vårt nya hus.

    SvaraRadera
  6. Facebook är rätt kul! Fast man får välja bort en del, eller ganska mycket........... Men jag har upptäckt att svenska språket har fått ett nytt verb: att facebooka! Det säger en del.....Det var det här med språk igen - visst är det spännande?
    Enligt GP idag var fyrverkerier förbjudna i Thailand detta nyåret. Jag trodde nog inte riktigt på det. Och jag hade rätt....... Jag har nog aldrig träffat människor mer förtjusta i smällare och raketer än thailändarna! Det ska vara svenskarna då....

    SvaraRadera
  7. Facebook är ett forum på gott och ont ;-)
    Jag prenumererar också på dig (din blogg)

    SvaraRadera
  8. Cilla! Hoppas ditt år också blir super-duper-fantastiskt bra! KRAM1

    Pelle & frugan: Frankrikes fyrverkeri måste varit fantastiskt - det skulle man sett.

    Marie-Anne, tror GP var ute och cyklade lite. Har för mig att jag såg att de försökte förbjuda smällare och smatterband, dock ej fyrverkerier. Fast jag kan ha fel.

    Stina, swethai: trevligt med prenumeranter!

    SvaraRadera