onsdag, november 25, 2009

Annorlunda vinnare på Phuket


På en av Phukets golfklubbar var det amatörtävling i söndags. Nästan alla som var med verkade få pris. De som spelat bäst, slagit längst och de som spelat sämst. Alla däremellan verkade också vinna eftersom pokal efter pokal och vinflaska efter vinflaska delades ut. Jag gjorde stora ögon när vinnaren av ungdomstävlingen, en tjej på 12 år, också tilldelades en vinflaska. Där hade priskommittén verkligen tänkt till. Men som Ging sa’ "pappa blev nog glad"

Den mest originella vinnaren var dock denne man som jag med vett och vilja publicerar en dålig bild på. Vill inte att någon ska känna igen honom - han vann det konstigaste priset; Den Fetaste i tävlingen!
Vinnarens vikt avhandlades under stort jubel, han vann en riktig jordskredsseger i sin klass! För det fick han, hör och häpna: en flaska vin, en tjusig pokal, golfklubbor samt en golfbag! Thailand ÄR amazing!

8 kommentarer:

  1. Kunde tjockisen spela golf?

    SvaraRadera
  2. Kunde och kunde.. vad vet jag. Men han vann nästan mest av alla, så det var nog inte så viktigt HUR han spelade!

    SvaraRadera
  3. I "monologen" var det ingen som vann.
    På fester i Caravan Club of Sweden, som jag tillhör, brukar medlemmar uppmärksammas för allt möjligt,t.ex.
    senaste medlem, det förekommer i Svenska föreningar också.
    Kan inte komma på någon bra
    "Pelle- rubrik"

    SvaraRadera
  4. Pelle, vad då monologen? Fattar inte.
    Så nu bestämmer jag nytt kommentator-namn till din kommentar: "Pelle Obegriplig" ;-)

    Inte tror jag att husvagnsfolket ger pris till fetaste deltagaren va? Det känns inte riktigt politiskt rätt i Sverige på nåt sätt...

    SvaraRadera
  5. Jösses....min sambo kanske är värd en guldgruva då...ska genast be honom tjacka en golfklubba som han får ta med sig och tävla med nästa gång han drar ner...

    SvaraRadera
  6. Den med Lars Ekborg, skönhets tävlingen bland fruntimren i Norrland: "ingen vann"

    Fetaste medlemmen! Nä, någon ordning får det väl vara även bland husvagnsfolket.

    SvaraRadera
  7. "Annorlunda vinare på Phuket" A. Hegerfors

    Fetast i tävlingen, äntligen en tävling man inte vill vinna!

    SvaraRadera
  8. Maria, din sambo är nog värd sin vikt i guld!

    Pelle, aha - då kommer jag ihåg. Jag tycker du ska införa den kategorin på husvagns-festerna...

    Långrygg, vill du vinna allt annat? Den här klassen har du inten chans i, jag har sett dig på bild ;-) Men det kanske finns en "längsta spelaren" du kan satsa på?

    SvaraRadera