torsdag, oktober 01, 2009

Turbofart och stillhet


En vilsam bild från Ban Krut får visa hur det inte är hos oss. Det ketchupflaske-läge, tur vi vilade mycket under semestern. På eftermiddagen kommer ett gäng byggare som ska slå ut badrummet i Malee Gardens familjehus, det vill säga där jag jobbar. Vi startar idag för kontoret flyttas på söndag. Precis nu ska jag till min datatekniker och be honom kolla ledningarna i nya huset innan jag packar ihop mina datorer. På grund av min erfarenhet av telefonbolaget TOT förväntar jag mig inte att det ska fungera automatiskt. Och ikväll öppnar Roberts Pub. Vet inte om jag hinner åka in, men premiärkvällar är alltid kul så jag ska försöka!

Allt flyter på bra så det är roligt nu. Jag får flytta hem mina datorer. Ging kommer att spela på min favoritpub i vinter och ombyggnationen av huset sätter igång. 

4 kommentarer:

  1. Vi måste nog åka till Ban Krut när vi är så nära. Om exakt TVÅ månader.

    Hoppas allt tekniskt fungerar nu så du kan jobba hemifrån!

    Kram till er bägge!

    SvaraRadera
  2. Aha- är det så nära. Vd tiden går fort! Klart ni ska till Ban Krut. Häng med i bloggen ska du få tips på en himlans mysig bar så småningom.

    Oh näää - jag är kvar i gamla huset. Servern min lina går genom har problem. Förvånad?! Inte jag, bara lite småsur!

    SvaraRadera
  3. Pelle plutt tog ett skutt över halva jorden tappa orden....
    Nåväl med hjälp av Thai airways
    Tillbaka i Amazing Thailand.
    Har en hyfsad "Wireless" uppkoppling genom ett privat (nerlagt internetcafé) vet inte om hans server går genom TOT?
    Men uppkopplingarna kan vara
    "nervverande"

    SvaraRadera
  4. Välkomna Pelle Skutt och fru!

    SvaraRadera