måndag, oktober 19, 2009

Tekniska problem med bloggen


Får frågor per mejl av folk som vill läsa Ging & Malee men inte kan. Tydligen är det något knas på Blogger. Jag har frågat på deras forum - hoppas någon kan lösa problemet. Så nu när jag har min teknik under kontroll börjar det j-vlas på annat håll. Inte kul att skriva om det inte kan läsas, tycker hon som tappat halva läsarskaran!

Tänk om man bara kunde köra in nätet på verkstan som en bil.

"-Ser du nåt?
-Ja här har vi en spricka i nätet - vänta så ska jag löda ihop det!"

Tillägg 22 okt: Annika W från Närpes i Finland lämnade en kommentar som löste problemet! Hon talade om att det var Explorer webläsare som krånglade. I och med det kunde jag felsöka. Nu är ordningen återställd och alla verkar komma in. Tack!

14 kommentarer:

  1. Jag har haft svårt att komma in. Jag trodde nästan ni lagt ner ett tag! Tur ni inte gjort det, hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  2. Hej Malee,

    Fick tips om att fråga dig om hur vädret är hos er just nu. Funderar på att åka till Bang Tao den 3:e november, men om det regnar alltför mycket så vet jag inte.

    Tacksam för svar :-).

    Hälsningar
    Saga

    SvaraRadera
  3. Hej Lena c, näää jag har inte lagt av - jag har bloggat dagligen sen problemet startade, tydligen 11 okt. Då går nämligen min ststistik ner sanslöst mycket, men problemet - vad det nu är- är nog snart borta (hoppas jag, tralalala). En fråga om du läser kommentaren; vilken server går du genom? Dom frågar det på blogger-forumet.

    Saga; kom-komsikomkomkom! Regnet lyser med sin frånvaro, här är sol och blå himmel varje dag. Faktiskt rätt hett tycker jag som jobbar dagligen och inte kan slöa och slappa vid vattnet.

    Nu kan ju tyvärr inte garantera att så är fallet i början på november, men vi kan alltid hoppas!

    SvaraRadera
  4. Det skulle jag vilja göra också. Köra in internet och datorer till verkstan vore super!

    SvaraRadera
  5. Jag ser att andra undrar om vädret så passar jag på att fråga också!

    Jag läser din blogg nästan varje dag och undrar om vädret på koh Lanta är likadannt som på Phuket?

    mvh en som längtar till Thailand.

    SvaraRadera
  6. Jag ler, för jag har inga problem att läsa bloggen varje dag!!

    SvaraRadera
  7. Jag har inga problem jag heller, allt är i sin ordning.

    Kan inte heller tipsa om åtgärder här är det mest on och off som gäller.

    Dagens bilar är mycket datoriserade
    de kunde gott samarbeta, det vore väl smart att lämna in PC-n tillsammans med Forden.( fast här är det kanske nät problem)

    SvaraRadera
  8. Alex, det vore kanske en affärside! ;-)

    Du som längtar; Koh Lanta och Phuket kan vara rätt olika. Om du kollar in denna tråd på thailandforum sålämnar folk rapporterom vädret från olika platser,bla Koh Lanta.
    http://www.thailandforum.se/index.php?topic=443.1840

    Lena, bra du ler! Undrar omdet inte börjat gett med sig, vad det nu var - tvärdippen på statitstiken verkar gett med sig.

    Pelle, snart kan allt lämnas till datafirman för allt r datoriserat. Att du inte har problem förvånar mig inte. Det är folk i Sverige som haft svårt att komma in. Och du är ju här i solen! Visst har vi underbart väder!

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag har två webbläsare i min dator, med Firefox fungerar din sida superbra, men med Windows Explorer så krånglar den. Nu är det nån dag sen jag surfade med explorer så kanske det är löst nu.
    Tackar för en härlig blogg, läser troget fastän detta är första gången jag gett en kommentar.
    Hälsningar från höstrusket i Närpes, Finland.

    SvaraRadera
  10. Tack snälla Annika, nu har jag nåt att gå på! Det förklara varför jag den senaste veckan haft ofantligt stor procent Mac-läsare mot för tidigare, dom kommer in ;-)

    Nu har jag tagt bort en grej som kanske kan vara orsaken. Snälla prova med Explorer nån gång när det passar dig.

    Kul att du kommenterade, jag har sett att Närpes varit här rätt ofta. Du får väldigt gära kommentera mera - men du slipper om du inte vill ;-)

    HUr som helst skulle jag skulle upskatta om du kunde tala om ifall Explorer’n funkar nu.

    SvaraRadera
  11. Hej igen!

    Nu funkar det med explorer också, va bra att du fick det fixat. Ha det så bra i värmen, längtar till Thailand, var där med familjen runt nyår-09.

    Hälsningar Annika

    SvaraRadera
  12. Ja mycket skönt, nu är det explorer-läsare inne igen. Det var en sökbox från Agoda som Explorer tydligen var allergisk mot! Tack igen - för utan din kommentar har jag inte kommit på det!

    SvaraRadera
  13. Britt-Marie, hoppas det är OK att skriva några dialekt ord, du har tydligen några läsare från Österbotten i Finland.

    Nåmen, så e måsta va i Närpes gröbb ti löyis i de probleme.

    Pelli i Thailand som ji opp me tuppi!

    SvaraRadera
  14. Hahaha - Pelle - vi får se om Annika fastnar på dialekt-kroken!

    SvaraRadera