onsdag, oktober 14, 2009

Solen - den vackra solen!


Vi har fantastiskt väder på södra Phuket, solen skiner, skiner och skiner! Och peppar, peppar, ta i trä - jag kan använda poolen! Jag njuter - tar badpaus och plaskar runt varje dag.

Bilden är från Kanchanburi. Vi bodde i ett hus på floden Kwai när vi var ute och semestrade och det var sanslöst vackra och dramatiska solnedgångar varje kväll. Det är vackrare himmel när det inte är helt klart tycker jag. Nu ska jag ner och kolla byggjobbarna och badrummet!


Hotelltips Kanchanaburi:
Chez Bure -Bure Homestay Kanchanaburi. Fint, rent, bra pris och trevligt!
The Bridge Residence Hotel. Lite tjusigare med bl.a. pool till väldigt bra pris! Mycket bra läge!

8 kommentarer:

  1. Jag föredrar att bada i havet!
    (beroende på att vi har ingen pool)
    Fast i dag skummade havet som en pubbelpool!

    En otroligt vacker solnedgång, den platsen skall upp på besökslistan

    Vi hade två möbelmontörer här i dag, visst vill man som vara med och kolla!

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, gott "l" i poollös hur vad det nu i skolgrammatiken, "aldrig stavas aldrig med med två l och alltid stavas alltid med två l" och "bubbelpool" med "p" skärpning!

    Kolla tiden, jag var nog lite trött!

    SvaraRadera
  3. Pelle, tränar du för att kunna gå på Roberts? Med tanke på tiden du är uppe och kommenterar och stavfelet...

    Pubbelpool, det måste vara en typ av pool som finns på en pub, eller hur! ;-)

    Jag stavar fel stupp i kvarten. Det är lätt att halka på tangenterna, haha.

    SvaraRadera
  4. Ja det kan det vara, eller för att jag är halv finne (puoli suomalainen)
    Jag har faktiskt pressat mig till över tolv, i bland, jag har en syrra som aldrig går hem, man måste ta på sig pyjamasen och släcka lyset.

    SvaraRadera
  5. Låter härligt med fint väder. På söndag nästa vecka flyger Mike och Liam ner till Bangkok. De har ännu inte bestämt vart de ska åka vidare, men det verkar ju som om ni har fint höstväder på västkusten...

    SvaraRadera
  6. Pelle, bra du tränar - på Roberts spelar dom till halv fyra! Kanske din syster ska gå, hon som är vaken!

    Johanna, ja skicka hit dom - solen skiner som om det vore januari! Fast håll koll på bloggen, vädret kan ändras snabbt.

    SvaraRadera
  7. Härlig bild...får se om de blir något Kwae i år..

    SvaraRadera
  8. Per, det var så där hysteriskt varm som du sa det brukar vara. Jag måste haft tur andra år jag varit där. Men gillar Kanchanaburi ändå!

    SvaraRadera