fredag, juli 03, 2009

Jobb för Ging = semester för Malee


Imorgon ska vi till Phi Phi Island på minisemester! Gings band CLIMAX ska spela lördag kväll på Reggae Bar, en av de största barerna på Phi Phi. Får jag tråkigt kan jag alltid gå upp i ringen och thaiboxas... dom har boxningsring därinne också! Hugade turister kan gå en match och vinna "buckets" dvs, sprit & cola blandat i en ishink.

Spelningen ses mest som ett sätt att få betald semester, för förutom gaget får vi resa och hotellrum betalt. Inte bara för bandet utan även för mig, svärfar och Oan. Dom kom igår och satte igång att laga mat på stört. Så igår kväll utfordrades Gings band och jag med mat i massor. Dom lagade så mycket att svärfar just skickade upp Joy för att äta lunch! Idag har dom dessutom lovat att laga till min absoluta favorit med bröd och kycklingröra som dom steker. Vet inte vad det heter, men gott är det!

6 kommentarer:

  1. Ha det så härligt på semestern och njut av maten du bjuds på. Vi tar itu med det sista innan semestern innan vi kopplar av helt. Kramar från Sunnersta!

    SvaraRadera
  2. "sangham saranam gacchami"...for you!

    SvaraRadera
  3. Åsa, oh ja jag njuter ;-) Vad trodde du? Koppla av helt.. även från renovering? Det blir väl skönt! Kram

    Casa; To you too!
    Till buddha-gröngölingar: Det betyder ungefär "jag vänder mig till Buddha" eller "jag litar på Buddha".

    SvaraRadera
  4. Trevlig semester önskar Brita o Anders

    SvaraRadera
  5. Äntligen får du lite ledigt!
    Skönt att inte fundera över vädret!
    Njuuut!

    Kramar från oss! Krama maken!

    SvaraRadera
  6. Vilken fest jag varit på! En spelning blev två spelningar blev tre spelningar - tjohej va kul!!!! Avlägger rapport när tid finnes.

    Kram på er vännerna på nätet!

    SvaraRadera