måndag, juli 13, 2009

I blåsväder

För exakt en vecka sedan var den lilla, enkla restaurangen färdigbyggd. Byggherren väntade på hugade spekulanter och vi väntade på en ny billig resturang att äta på. Den blivande restaurangen ligger bara 20 meter från Malee Garden. Med cementgrund, träkonstruktion och plåttak såg byggnaden ut som vilket thai-hak som helst. Ägaren hade dock inte räknat med stormvindarna som kom lördag natt, smack sade det - byn hoppade till och restaurangen totalkapsejsade! Byggherren kliar sig nu i skallen, räknar på kostnaderna för att bygga upp... och skyller förödelsen på byggjobbarna! Nu har stormen gett sig av och nu har vi åter igen solsken!

7 kommentarer:

  1. Ojsan som det kan gå när stormvindarna drar in. Hoppas att ingen hann att köpa restaurangen

    björn

    SvaraRadera
  2. Skräckscenario när man vill bygga något och äntligen är färdig, stackar alla inblandade =(

    SvaraRadera
  3. Luften kan gå ur vem som helst efter detta! Men den är säkert på plats lika snabbt igen, eller?

    SvaraRadera
  4. Var ligger/låg detta hak? Är det MG som syns i bakgrunden... där var väl en annan restaurang om jag inte mins fel?

    Trist för de som är berörda!

    Njuter ni av lågsäsong?

    Kram

    SvaraRadera
  5. b-tung, Det verkar som jag missuppfattat ägarinformationen... det var visst ägaren själv som byggt. Men ingen hann börja servera mat iaf - så mycket vet jag!

    Åsa, ja ni bygger inte lika klent hoppas jag ;-)

    Katta, den är uppe igen, amazing Thailand! Jag posta bild snart.

    Rakel, det är ett nytt hak. Det ligger precis mitt emellan Malee Garden och "stenbordet", på samma sida av vägen. Den enda lilla obebyggd plätt som fanns där mellan när ni var här.

    Suss, japp - det kan man verkligen säga!

    SvaraRadera