fredag, maj 22, 2009

Uppehåll pga tekniska problem

Först vill jag säga att det är jätteskönt och lugnt här i Ban Sayoarn. Med det sagt, det är fullständigt åt helv... på den tekniska sidan!

För ett antal dagar sedan började ADSL-uppkopplingen att krångla. Därav postnings-stoppet på bloggen. I samma veva började min dator att krångla. Så först visste jag inte vad som krånglade till vad. Efter att kollat modemet hos min datatekniker vet jag att det är leverantören TOT som inte funkar i det fallet. Internetproblemen blev värre och värre och sedan 3 dagar har vi ingen som helst möjlighet att komma ut. Men även datorn kollapsade totalt igår!

Nu har jag tack och lov en dator till som jag kan använda, den är lite äldre så den har inbyggt modem (nya datorn anser att världen är så modern att den kräver bredband eller ADSL). Detta skrivs genom en kontant-korts-uppkoppling genom uppringd modemuppkoppling. Tur det finns såna lösningar kvar!

Jag är nu så luttrad att jag inte ens är sur, bara lite trött! Ha det så bra, vi hörs när datorer och nätanslutningar funkar igen! Kram från oss i det tekniska kaoset!

5 kommentarer:

  1. Jag har tyckt det duggat lite glest mellan inläggen. Saknat dem har jag. Nu kom förklaringen. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jaa , tekniken är kanon när den fungerar , skönt att det inte bara är jag = amatör som blir trött när det strular utan även andra som är mer eller mindre hackers !
    Hälsningar från Jessica ( trogen bloggläsare ) .

    SvaraRadera
  3. Pest o pina, kan man säga!
    Utan uppkoppling blir det kanske avkoppling?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Suss, det är ju trevligt att någon saknar mig ;-)

    Trogna Jessica ;-) Hacker är jag inte, men trött är jag, haha. Mac-trubbel kan jag fixa om det inte är hårdvara. Detta är mjukvaru-problem, men tyvärr stora så det kommer ta tid innan jag får nya datorn att fungera igen.... Blääää! Roliga grejer kan man göra.

    Rakel, önskar att det vore så, men avsaknad av uppkoppling stökar till mitt jobb och det tar mycket längre tid att utföra. Tid jag hellre lagt på att viftat på tårna med... eller målat murar! Lägg sedan till en sjuk dator :-( Bläää igen!

    SvaraRadera
  5. cotton-johanna26 maj 2009 kl. 21:28

    Ja, man får väl helt enkelt ta det onda med det goda. Ni får ju vara tillsammans i Thailand hela sommarhalvåret och ha det mysigt, så lite tekniska problem får du kanske stå ut med ;-)

    SvaraRadera